روند چشمگیر افزایش موارد بستری و ابتلا در جهرم

با رشد آمار ابتلاهای کرونایی، طی‌ چند روز گذشته، آژیر هشدار آغاز موج هفتم کرونا هم در کشور به صدا درآمده‌است. هر چند وقوع موج تازه با توجه به روند طبیعی اپیدمی پیش رونده کرونا قابل‌پیش‌بینی بود. با تزریق نوبت های یادآور واکسن کووید۱۹ از هر نوع واکسن موجود در مراکز واکسیناسیون سیستم ایمنی بدن خود را در مواجهه با پیک جدید تقویت کنید.

به گزارش خبرگزاری سلامت (طبنا) از فارس، دکتر محمد رحمانیان، رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم، گفت: در روزهای اخیر جهش آمار ابتلاهای جدید کاملاً محسوس بوده‌است. طبق تجربیات قبلی از پیک های کرونا، زمزمه‌های موج جدید بیماری در کشور به گوش می‌رسد و به گفته مسوولان وزارت بهداشت احتمال دو رقمی شدن فوتی‌های روزانه کرونا هم وجود دارد.
دکتر محمد رحمانیان افزود: سویه‌های جدید BA۴ و BA۵ قدرت انتشار بالاتری نسبت به سویه های قبلی دارند و حتی عفونی تر اعلام شده اند. قطعا در صورت همه گیری، شرایط سخت دوره های قبل را پیش رو خواهیم داشت.
رئیس دانشگاه تصریح کرد: روند افزایشی آمار روزانه موارد مثبت و تعداد بیماران بستری در سطح شهرستان جهرم نیز حاکی از این است که در صورت ادامه دار بودن این شرایط قطعا شاهد تغییر رنگ کرونایی طی روزهای آینده در این شهرستان خواهیم بود.
دکتر رحمانیان بیان کرد: ظرف ۴۸ ساعت گذشته از بین ۱۰۴ نمونه ارسالی به آزمایشگاه تشخیص کووید جهرم، ۳۴ مورد مثبت اعلام شد. همچنین در ۲۴ گذشته ۶ نفر با علایم حاد تنفسی به بیمارستان پیمانیه مراجعه کرده اند.
وی ادامه داد: بیش از بیست ماه درگیری و مقابله با چندین پیک کرونا نشان داد تنها واکسیناسیون عمومی، سدی محکم برای کنترل و کاهش آمار مبتلایان به شمار می رود، اما آنچه حایز اهمیت است این است که واکسیناسیون ایمنی دائمی نمی‌دهد، بلکه مقطعی است و مدتی بعد ایمنی کاهش می‌یابد. بر این اساس همه افراد بالای ۱۲ سال که شش ماه از آخرین تزریق واکسن‌شان گذشته باید هرچه سریع تر دوز یادآور واکسن خود را تزریق کنند.
رئیس دانشگاه گفت: تاکید می شود شهروندان عزیز برای دریافت نوبت های یادآور واکسن کووید۱۹ به مراکز واکسیناسیون مراجعه و از هر نوع واکسن موجود در این مراکز استفاده نمایند.
دکتر محمد رحمانیان همچنین توصیه کرد: گروه های سنی بالا، بیماران خاص و دارای بیماری زمینه ای علاوه بر رعایت بیش از پیش نکات بهداشتی برای تکمیل مراحل واکسیناسیون، دز سوم و دز چهارم واکسن را تزریق کنند.
وی گفت: در این زمینه طبق تمهیدات اندیشیده شده دو مرکز واکسیناسیون در سطح شهرستان جهرم فعال است که در صورت نیاز فعالیت و تعداد این مراکز را افزایش خواهیم داد.
دکتر محمد رحمانیان در پایان افزود: هشدارها درباره وقوع پیک هفتم یا افزایش آمار جدی است؛ رعایت پروتکل‌های بهداشتی پایین آمده و بسیاری از شهروندان هم به دلیل گرما یا بی‌توجهی، از ماسک بخصوص در فضاهای سربسته استفاده نمی کنند که همه اینها می‌تواند احتمال وقوع موج جدید را بیشتر کند.
خبرنگار:جمشید غضنفری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha