برگزاری همایش مهارت های زندگی و جامعه سالم در فراشبند

به مناسبت گرامیداشت هفته ازدواج و سالروز پیوند آسمانی حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه زهرا(س)، همایش آموزش مهارت های زندگی و جامعه سالم در تالار معلم شهرستان فراشبند برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری سلامت (طبنا) از فارس، مدرّس حوزه خانواده در این همایش، ازدواج را به عنوان یکی از رویدادهای مهم زندگی افراد دانست که امروزه با توجه به شرایط اقتصادی و اجتماعی، پیچیدگی و دشواری زیادی دارد و به ترس بزرگ برای جوانان تبدیل شده است.
«زهرا بیابانی» افزود: برپایی کارگاه‌ها و دوره‌های آموزشی پیش از ازدواج می‌تواند به عنوان یک راهکار برای مقابله با ترس جوانان از ازدواج تأثیر گذار باشد.
این مشاور خانواده با اشاره به ضرورت های زندگی سالم در جامعه، فراگیری مهارت های زندگی را زمینه ساز، ایجاد جامعه ای پویا و سالم دانست و بر ضرورت آموزش مداوم و مستمر تاکید کرد.
او، نحوه کنار آمدن با انتظارات متفاوت خود، خانواده، همسر، فرزندان، دوستان، همکاران و جامعه، برقراری رابطه لذت بخش با امکانات، تکنولوژی و محیط زندگی، دفع فشارهای روانی از طرف محیط، سازگاری با مسائل اقتصادی و نیازهای معیشتی، تقویت مدیریت خانواده و تربیت فرزندان، تقویت اعتماد به نفس، تقویت مهارت های ارتباطی، تامین سلامت جسمی و بهداشت روانی، تامین آرامش و لذت زندگی و خود شکوفایی، بالندگی، خوشبختی و شادابی را از مهمترین فواید و کاربرد های مهارت های زندگی برشمرد.
بیابانی، کاهش انعطاف‌پذیری زوج ها و در نتیجه ناسازگاری با همدیگر، در اولویت قرار گرفتن مسائل مادی، افزایش فساد و مسائل اخلاقی در جامعه را از جمله آسیب‌های ازدواج دیرهنگام عنوان کرد.
در این همایش که به همت شبکه بهداشت و درمان شهرستان فراشبند و با همکاری موسسه بهار نکو، اداره آموزش و پرورش و اداره اوقاف برگزار شد، به سه نفر از شرکت کنندگان به قید قرعه هدایای نفیسی اهدا شد..
خبرنگار:جمشید غضنفری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha