تامین اعتبار ساخت خوابگاه‌های  دانشجویان متأهل از محل منابع تملک دارایی دانشگاه‌های کشور

وزیر علوم‌، تحقیقات و فناوری گفت : اعتبار مورد نیاز ساخت خوابگاه‌های ویژه دانشجویان متأهل از محل درآمدهای اختصاصی و منابع تملک دارایی دانشگاه‌های کشور تأمین می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سلامت(طبنا) زنجان ؛  محمدعلی زلفی گل پیش از ظهر دوشنبه در مراسم کلنگ زنی خوابگاه دانشجویان متأهل دانشگاه زنجان افزود: اعتبار مورد نیاز ساخت خوابگاه‌های ویژه دانشجویان متأهل از محل درآمدهای اختصاصی و منابع تملک دارایی دانشگاه‌های کشور تأمین می‌شود و در این زمینه برنامه ریزی دقیق و منسجم در حال اجرا است.

وی افزود: وظیفه همه مسئولان و مدیران دانشگاهی این است که در راستای ساخت فضای مناسب برای اسکان دانشجویان و امنیت تحصیلی قشر جوان تلاش کنند.

وزیر علوم،تحقیقات و فناوری با اشاره به تأکیدات رهبر معظم انقلاب نسبت به افزایش جمعیت و تصویب قانون جوانی جمعیت و حمایت از خانواده در مجلس شورای اسلامی، گفت: طبق این قانون، این وظیفه بر عهده دانشگاه‌ها است .

زلفی گل با تاکید بر اینکه، رؤسای دانشگاه‌ها نیز باید آرامش و آسایش دانشجویان متأهل را فراهم کنند، یادآورشد: در صورتی که شرایط برای دانشجویان ارشد و دکتری فراهم شود، قطعاً این دانشجویان به ازدواج به موقع ترغیب و تشویق خواهند شد و نباید این دانشجویان در ایام تحصیل دغدغه مسکن داشته باشند.

وی با بیان اینکه اقدام دانشگاه زنجان در خصوص ساخت خوابگاه دانشجویی متأهلین قابل تقدیر است، گفت: با توجه به برنامه ریزی های صورت گرفته به زودی شاهد افتتاح ساخت خوابگاه‌های دانشجویان متأهل در کل کشور خواهیم بود.

شایان ذکر است: خوابگاه دانشجویی ورقایی دانشگاه زنجان در زمینی به مساحت ۵۵۰ مترمربع و زیربنای ۲ هزار و ۲۰۰ مترمربع با ۳۸ واحد و پیش بینی اعتبار ۱۲ میلیون تومان برای هر مترمربع احداث می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha