پرداخت ۶۲۳ میلیارد تومان از عوارض مالیاتی بین شهرداری‌ها و دهیاری‌ها استان زنجان

مدیرکل امور مالیاتی استان زنجان گفت : از ۳ درصد خدمات ارزش افزوده ۶۲۳ میلیارد تومان به  شهرداری ها و دهیاری ها و روستا های فاقد دهیاری واریز شده است که سهم شهرداری زنجان از این مقدار ۲۵۹ میلیارد تومان بوده است .

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سلامت(طبنا) از زنجان، فیروز شکوری ظهر روز دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه استان زنجان ضمن تبریک هفته فرهنگ مالیاتی با بیان اینکه در سال های اخیر که  کشور با تحریم های ظالمانه مواجه بوده است اظهار کرد: سازمان امور مالیاتی توانسته است با وصول مالیات نسبت به پرداخت  حقوق دستگاه های اجرایی و اقدامات عمرانی اقدام کند .

وی با بیان اینکه مالیات برای کارهای عمرانی و جاری که کشور احتیاج دارد هزینه می‌شود افزود : رسانه ها در این امر فرهنگ سازی امور مالیاتی کمک حال این سازمان باشند تا دولت برای هزینه های جاری کشور اقداماتی را انجام دهد و یک نوع فرهنگ مالیاتی در کشور جاری شود .

مدیرکل سازمان امور مالیاتی استان زنجان با بیان اینکه هر شخص ایرانی باید بداند که زندگی در جامعه هزینه هایی هم دارد بیان کرد : باید بتوانیم از وابستگی به نفت جدا بشویم و به سمتی برویم که کشور با مالیات اداره شود.

شکوری با بیان اینکه در سال های اخیر کشور با تحریم و مشکل فروش  نفت مواجه بوده است افزود : در سال ۱۴۰۰  اداره کل امور مالیاتی،۹۷ درصد از درآمدهای استان را این سازمان تامین کرده است که با تلاش های شبانه روزی درآمدهای تعیین شده وصول صورت گرفته است .

وی با اشاره به اینکه درآمدهای حاصل شده هزینه جاری و عمرانی را نتوانسته است کل استان زنجان را پوشش کامل دهد افزود : در این راستا دولت نیز کمکی از بودجه ملی به استان اعتبار داده است .

این مسئول با بیان اینکه  سازمان امور مالیاتی در ۳ ماهه اول سالجاری ۹۷ درصد درآمدهای استان را وصول کرده است اظهار کرد: برخی از دستگاه ها از جمله ثبت احوال ،راهنمایی و رانندگی درآمد شان به خزانه واریز می‌شود و در واقع کمک حال این سازمان هستند .

شکوری با بیان اینکه مالیات در دو نوع مسقیم و ارزش افزوده است گفت : در مالیات ارزش افزوده  ۳ درصد سهم شهرداری ها، دهیاری ها و روستا های فاقد دهیاری  و ۶ درصد آن واریز به خزانه است .

وی با اشاره به خدمات ارزش افزوده پرداختی به شهرداری و دهیاری ها بیان کرد: از این ۳ درصد ۶۲۳ میلیارد تومان به  شهرداری ها و دهیاری ها و روستا های فاقد دهیاری واریز شده است که سهم شهرداری زنجان از این مقدار ۲۵۹ میلیارد تومان بوده است .

مدیر کل امور مالیاتی استان زنجان تصریح کرد: در ۳ ماهه سال ۱۴۰۱ نیز ۲۲۰ میلیارد تومان نیز به عنوان ارزش افزوده به خزانه شهرداری ها، و دهیاری و روستاها فاقد دهیاری ها واریز شده است.

شکوری با اشاره به  وصول مالیات استرداد در این سازمان بیان کرد : مالیات استرداد یعنی سازمان پرونده ای را وصول کرده ولی این مالیات اشتباهی بوده است یا صادرات بوده است و پرداخت شده است، در سال ۱۴۰۰ در این خصوص مالیات استرداد ۷۲ میلیارد تومان اداره کل سازمان امور مالیاتی استرداد کرده است .

وی  تصریح کرد: در سال جاری نیز ۷۹ میلیارد تومان به مؤدیان مالیاتی واجد شرایط استرداد بودند پرداخت شده است.

این مسئول با اشاره به فرار مالیاتی گفت : یکسری از افراد تمایلی به تمکین قانون ندارند و مالیات را پرداخت نمی‌کنند در حالی که مالیات برای اداره کل امور مالیاتی نیست بلکه برای آحاد جامعه است و باید پرداخت شود  و اداره کل امور مالیاتی با توجه به شرح وظایف از فرار مالیاتی باید جلوگیری کند که حدود ۳۵۰ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ از این بایت وصول داشته است .

شکوری با توجه به تمدید دوباره تسلیم مالیاتی خاطرنشان کرد:مهلت تسلیم اظهارنامه مالیاتی صاحبان مشاغل تا پایان تیرماه تمدید شد.

وی بیان کرد:  ۵۷ هزار اظهار نامه مالیاتی عملکرد ۱۴۰۰ به این سازمان امور مالیاتی تسلیم شده است که از این مقدار ۴۰ هزار مودی دارای مالیات صفر بوده است و مشمول مالیات نبوده اند که در واقع از ۵۷ هزار اظهار نامه در استان زنجان ۷۶میلیارد تومان مالیات  ابراز شده است.

مدیرکل امور مالیاتی استان زنجان ادامه داد: نزدیک  به ۱۳ هزار مالیاتشان زیر ۵ میلیون تومان بوده است و حدود یک هزار و ۴۰۰ نفر نیز ۵۰ درصد از این مبلغ ۷۶ ملیارد تومان را پرداخت کرده اند و مابقی پرداخت صورت نگرفته است.

شکوری با اشاره به صدور ۹ هزار و ۵۸ فقره گواهی برای اصناف  گفت : در سال گذشته ۲۳ هزار ملک در استان معامله شده است که ۱۳ هزار مورد آن در اداره مالیاتی ثبت و ۱۰ هزار فقره نیز در دفاتر اسناد رسمی صورت گرفته است .

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha