۲۹۸ درخواست تحقیق و تفحص توسط نمایندگان طی ۲ سال/بررسی ۳۳ درخواست در صحن علنی

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه طی ۲ سال گذشته ۲۹۸ درخواست برای تحقیق و تفحص ارجاع شده است، گفت: ۳۳ مورد از درخواست ها در صحن علنی مورد بررسی قرار گرفته است.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری سلامت، محمدباقر قالیباف در نشست علنی امروز (سه شنبه، 21 تیرماه) مجلس شورای اسلامی گفت: تاکنون 298 تحقیق و تفحص طی 2 سال گذشته به کمیسیون های تخصصی مجلس ارجاع شده است لذا خواهشمندم همکاران به اعداد و ارقام توجه کنند.

وی ادامه داد: 33 مورد تحقیق و تفحص برای بررسی به صحن آمده و از این تعداد، 22 مورد هیات تحقیق و تفحص تشکیل شده است، همچنین تعداد هیات هایی که زمان آن ها منقضی شده 5 هیأت بوده و تعداد گزارش های نهایی 3 مورد است. گزارشی امروز کمیسیون اقتصادی در مورد گزارش نهایی هیأت تحقیق و تفحص از منطقه آزاد اروند، اولین گزارشی بود که بعد از 2 سال در صحن قرائت شده که از کمیسیون اقتصادی و اعضای هیات تحقیق و تفحص و معاونت نظارت مجلس تقدیر و تشکر می کنیم.   

وی با بیان اینکه دقت و زمان باید در جریان تحقیق و تفحص مورد توجه قرار گیرد، ادامه داد: ما در هیات رئیسه تصمیم گرفتیم زمان بررسی تحقیق و تفحص در هیأت ها را بیش از 6 ماه تمدید نکنیم و حداکثر در برخی از شرایط خاص 2 ماه و آن هم بدون هزینه لحاظ شود./

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha