شیوع مجدد ویروس کرونا در "برنامه تهران20"

رئیس اداره مراقبت مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت با اشاره به استفاده از ماسک برای رعایت پروتکل های بهداشتی گفت: استفاده نمودن از ماسک از اهمیت بالایی برخوردار است، چرا که اصولا ما با یک روش نمی توانیم با این بیماری مقابله کنیم و نباید این گونه فکر کنیم که با دریافت واکسن دیگر نیازی به استفاده از ماسک نداریم یا بالعکس. این اشتباهی بود که برخی از کشورها مرتکب شدند و اتفاقا نتیجه آن ایجاد واریانت و پیک های جدید کرونا شد.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری سلامت به نقل از روابط عمومی شبکه پنج سیما،دکتر ابراهیم قادری در برنامه تهران20  تصریح کرد: در حال حاضر در فاز افزایش اولیه زیر سویه جدید کوید-19 قرار داریم.

وی ادامه داد: وقتی یک ویروس جدید وارد زندگی بشر می شود اتفاقات متعددی رخ می دهد. اگر ویروسی مانند کوید-19 دارای سرایت پذیری بالایی باشد تا زمانی که با سطح ایمنی بشر به یک تعادلی نرسد، به روند تکامل خود ادامه خواهد داد.

دکتر" ابراهیم قادری" افزود: سطح اثربخشی واکسن ها به گونه ای است که تقریبا نزدیک به هم می باشند و این گونه نیست که بگوییم یک واکسنی خیلی خوب است و یا واکسن دیگر ضعیف عمل می کند. تمام واکسن هایی که تایید شده اند در بررسی های آماری انجام شده میزان اثربخشی یکسان و نزدیک به یکدیگر داشته اند.

وی خاطرنشان کرد: با دریافت واکسن و ایجاد ایمنی در بدن، تا حدقابل قبولی از شدت گرفتنِ بیماری و مرگ و میر جلوگیری می شود اما واکشن ها در خصوص انتقال و ابتلا به این بیماری میزان اندکی موثر هستند که به همین دلیل تاکید بر رعایت پروتکل های بهداشتی می شود.

 رئیس اداره مراقبت مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت با تاکید بر آن که شهروندان برای دوز یادآور خود اقدام کنند گفت: تنها برای شرایط خاص، مثلا خانم هایی که باردار هستند، یا افرادی که مبتلا به بیماری های خاص می باشند و یا حتی داروهای خاصی مصرف می کنند، در زمان مراجعه به پایگاه های تزریق واکسن، شرایط خود را به همکاران ما اطلاع دهند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha