ساماندهی سواحل در انتظار مدیریت جهادی

وزیر کشور با تاکید بر اینکه جلوه مدیریت مناسب جهادی باید نمود پیدا کند گفت:  در حوزه ساحل باید کنشی وارد شویم نه واکنشی.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) مازندران، احمد وحیدی بعدازظهر سه شنبه در جلسه ساماندهی طرح‌های دریا در استان با اشاره به اهمیت اقتصاد دریامحور اظهار کرد: یکی از محورهای مهم اقتصادی کشورها دریا محسوب می‌شود و باید از این ظرفیت بهره گیری شود.

وی گفت: اقتصاد دریا محور از قدرت زیادی برخوردار است  و فرصت کم نظیری برای مردم است و ۲۰ میلیون نسافر در مازندران حجم عظیمی بوده و فرصت استفاده از دریا و جنگل توام با تلفیق فرهنگها و اثر گذاری فرهنگی را در بر دارد.

وزیر کشور با تاکید بر اینکه جلوه مدیریت مناسب جهادی باید نمود پیدا کند افزود: دریا فرصت کم نظیری برای بهره مندی مردم از جاذبه‌های آن است و سواحل باید تجلی مدیریت برگرفته از الگوهای دینی و جهادی و ایمن نگه داشتن ساحل بسیار حایز اهمیت است.

وحیدی با بیان اینکه هلال احمر و اورژانس نیز در سواحل حضور مستمر داشته باشند، گفت: ایمن نگه داشتن ساحل مسئله مهم است و نیروهای فراجا در این زمینه تلاش و نقش آفرینی می‌کنند.

وی با تاکید براینکه در حوزه ساحل باید کنشی وارد شویم نه واکنشی، گفت: برخی از مسائل از جمله عفاف و حجاب با گفتمان و تذکر قابل رفع است زیرا عفاف و حجاب امری مشفقانه است و در عین حال دستگاه‌ها و فراجا وظیفه برخورد با هنجارشکنان را دارند و اجازه نمی‌دهیم کسی عامدانه همراه با دشمن، فضا را تخریب و آلوده کند.


وزیر کشور تصریح کرد: روحانیت اساس کار و انقلاب هستند و از حضور و طرح‌های فرهنگی در ساحل حمایت می‌کنیم.

وحیدی همچنین درباره ساماندهی حریم ۶۰ متری گفت: برای زیباسازی حریم قانونی ساحل نیز برنامه ریزی و طرح تهیه شود.

وزیر کشور خواستار برپایی نمایشگاه‌های فرهنگی در حوزه سواحل شد و گفت: توانمندی‌ها و دستاورهای بخش‌های مختلف در این نمایشگاه‌ها عرضه شود.

وحیدی با اشاره به راه اندازی ۳۵ طرح سالمسازی دریا در مازندران، توسعه و تقویت زیرساخت‌ها را ضروری دانست و گفت:  از اقدامات صورت گرفته برای کاهش شمار غریق در دریا قابل  قدر دانی است و این طرح با جدیت پیگیری شود.

وی گفت: آماده سازی ساحل برای مردم به نحو مطلوب در حال انجام است در برنامه میان مدت  بخش زیبا سازی ساحل با حضور بخش خصوصی انجام خواهد شد و اجرای برنامه های شاد و با نشاط نیز در دستور کار قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha