آمادگی اورژانس مشهد برای مواجهه با پیک احتمالی کرونا

رئیس مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به افزایش تعداد بیماران مبتلا به کرونا از آمادگی اورژانس پیش بیمارستانی برای خدمات به بیماران خبر داد.

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت،دکتر علی یزدانی  با اشاره به اینکه تعداد تماس و ماموریت های مرتبط با مشکلات حاد تنفسی و ابتلا به کرونا تا حدودی افزایش یافته است خاطر نشان کرد: تمامی خدمات ارائه شده به بیماران  مبتلا به کرونا، بر اساس دستورالعمل های ابلاغی وزارت بهداشت و سازمان اورژانس کشور انجام  می گردد. 

وی تصریح کرد: اگر موردی با وضعیت حاد و خاص علائم تهدید کننده حیات باشد مطابق تماس و تریاژ تلفنی، آمبولانس اعزام می گردد و در سایر موارد که خطرات جدی و تهدید کننده ندارد به بیمار توصیه می شود که به مراکز منتخب کرونا  مراجعه کنند.

رئیس مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و  مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه اورژانس ۱۱۵ دانشگاه با آمادگی ۱۶۰ پایگاه اورژانس ۱۱۵ ، در قالب ۶۲ پایگاه جاده ای و ۹۸ پایگاه شهری به زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی خدمات رسانی می کند اظهار کرد: از عموم مردم درخواست می شود، تلفن های اورژانس 115 را بدون دلیل اشغال نکنند و در صورت هر گونه سوال در خصوص بیماری کرونا، با سامانه 191 تماس حاصل کنند.

دکتر یزدانی اضافه کرد: در موارد ابتلا به کرونا که بیمار  با اختلال در علائم حیاتی و تنگی نفس و کاهش سطح هوشیاری  و درد قفسه سینه رویه رو است  نیاز به حضور اورژانس 115 دارد  و در موارد غیر اورژانسی که  موارد تهدیدکننده حیات نیست بهتر است که  بیماران به مراکز منتخب کرونا مراجعه  کنند .

وی از عموم مردم خواست با دریافت دوز یاداور و یا تکمیل واکسیناسیون در تمامی گروه های هدف، رعایت دستورالعمل های بهداشتی، استفاده از ماسک و حفظ فاصله اجتماعی مدافعان سلامت را در کنترل همه گیری کرونا یاری نمایند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha