بسته حمایتی رسانه ها در حال تدوین است

مدیر کل مطبوعات و خبرگزاری های داخلی وزارت ارشاد در حاشیه سفر به استان کرمان و در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه این استان از تدوین بسته حمایتی رسانه ها خبر داد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ ایمان شمسایی در جلسه نشست با اصحاب رسانه استان کرمان که در محل استانداری برگزار شد، گفت: در حال تدوین بسته حمایتی از رسانه‌ ها هستیم تا آنرا به تصویب هیئت دولت برسانیم.

وی تصریح کرد: هم اکنون روزانه برای حمایت از رسانه‌ های خصوصی یک میلیارد تومان پرداخت می‌ شود، سال گذشته ۱۹۶ میلیارد تومان پول آگهی دولتی و بیش از ۱۶۰ میلیارد تومان پول یارانه و خرید تضمینی از رسانه‌ ها برای نهاد کتابخانه ها بوده است، این در حالی است که رسانه‌ های دولتی و خبرگزاری‌ های دولتی از این یارانه محروم بوده‌ اند.

مدیر کل مطبوعات و خبرگزاری های داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه از دید وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی صنف، حرفه‌ ای گری و تولید محتوای مناسب دارای اهمیت است، تصریح کرد: نشریات تخصصی و همچنین نشریات محلی در این زمینه باید با نگاه پر رنگ تری دیده شوند.

شمسایی در ادامه بیان کرد: سیاست دولت سیزدهم این است که هم صنف مورد توجه قرار گیرد هم بحث حرفه و محتوا؛ و بایستی به گونه ای پیش رفت که هیچکدام فدای دیگری نشود.

وی با اشاره به یکی از دغدغه‌های خبرنگاران مه بحث بیمه است، اظهار داشت: هر صاحب امتیاز باید خبرنگاران را بیمه کند تا خبرنگار در صورت لزوم بتواند از بیمه بیکاری استفاده کند، سبد حمایتی وزارت ارشاد محدود است و نشریات و رسانه ها نباید فقط متکی به یارانه باشند.

مدیر کل مطبوعات و خبرگزاری های داخلی وزارت ارشاد با تاکید بر اینکه آگهی دولتی در دست ما امانت است و باید به رسانه ای یارانه بدهیم که بیشترین بازدهی را داشته باشد گفت: دادن یارانه به سایت های بدون مجوز تخلف محسوب می شود.

شمسایی یادآور شد: اگر چه در پی افزایش تعرفه ها هستیم؛ اما مشکلات ما هم زیاد است و مسائل حاکمیتی را نیز باید در نظر داشت.

وی خبر از بخشنامه جدیدی مبنی بر لزوم راه اندازی سایت در کنار رسانه های مکتوب، داد و گفت: شورای مشورتی نشریات را به لحاظ محتوایی بررسی می کنند تا در صورت داشتن محتوایی متناسب با شاخص های در نظر گرفته شده که انقلابی بودن مهمترین آنهاست مورد حمایت قرار گیرند.

مدیر کل خبرگزاری های داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد با تشریح روند رتبه بندی پایگاه های خبری و دادن نوید تسهیل بیمه خبرنگاران پایگاه های خبری، خاطر نشان کرد: طبق آیین نامه به صدور مجوزهای جدید سر و سامان داده می شود و آنهایی هم که فعالیت نداشته باشند از دور خارج می شوند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha