۴ حفار غیرمجاز آثار باستانی در تپه و بقایای بنای چهارطاقی روستای بیاملو ماه‌نشان دستگیر شد

فرمانده یگان حفاظت استان زنجان، از دستگیری ۴ حفار غیرمجاز آثار باستانی در تپه و بقایای بنای چهارطاقی روستای بیاملو ماه‌نشان خبر داد.

به‌ گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) زنجان ، سرهنگ حسینعلی فضلی با اعلام این خبر اظهار کرد: بر اساس اخبار رسیده از نیروهای یگان حفاظت محیط‌زیست ماه‌نشان مبنی بر حضور افراد ناشناس در چهارطاقی روستای بیاملو، ماموران یگان حفاظت میراث‌فرهنگی در این شهرستان به محل اعزام شدند و پس از هماهنگی با نیروی انتظامی ماه‌نشان و با دستور مقام قضایی ۴ نفر را دستگیر و با تشکیل پرونده به مراجع قضایی تحویل دادند.

وی افزود: هر گونه حفاری و کاوش غیرمجاز برای به دست آوردن اموال تاریخی و آثار باستانی ممنوع بوده و با متخلفان برابر قانون برخورد می‌شود.

این مسئول ادامه داد: در این عملیات آلات و ادوات حفاری در محل حفاری کشف و ضبط شد. صیانت از میراث‌فرهنگی در استان زنجان به دلیل گستردگی و پراکندگی آثار نیاز به مشارکت همه‌جانبه هم‌وطنان دارد.

فضلی بیان کرد: یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان، کار حفاظت و حراست از آثار تاریخی و محوطه‌های باستانی را با شدت و تلاش شبانه‌روزی انجام می‌دهد و با کسانی که در سودای یافتن آثار باستانی در محوطه‌های تاریخی اقدام به کند و کاو و حفاری می‌کنند، برخورد قانونی می‌کند.

گفتنی است، تپه و بقایای بنای چهارطاقی بیاملو ماه‌نشان در بخش مرکزی، دهستان بهستان و روستای بیاملو قرار دارد و قدمت آن مربوط به دوره اسلامی میانی بوده و در فهرست آثار ثبتی شهرستان است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha