دریافت واکسن دُز یادآور کرونا برای جلوگیری از شدت بیماری، ضروری است

عضو هیات علمی گروه عفونی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه سویه جدید ویروس کرونا، قدرت سرایت بالایی دارد و بیماران را خانوادگی مبتلا می کند اظهار کرد: قدرت سرایت در این موج (BA4 و BA5) تقریبا پنج تا شش برابر ویروس اولیه ووهان و حدودا معادل سرخک است که تاکنون بعنوان مسری ترین ویروس تاریخ بشر معرفی می شد بنابراین برای مقابله با عوارض این ویروس دریافت واکسن دز یاداور از اهمیت بالایی برخوردار است.

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت،دکتر حمید رضا نادری، با اشاره به اینکه قدرت بیماری زایی شدید این ویروس با توجه به سابقه واکسیناسیون عمومی، تا کنون چندان بالا نبوده و عمده بیماران علائم مشابه آنفلوانزای شدید را نشان داده اند، گفت: تب بالا، بدن درد شدید، کوفتگی و بی رمقی زیاد همراه با گلودرد و سرفه و سردرد از مهمترین علائم ابتلا به این سویه کرونا است.

وی ادامه داد: علائم گوارشی چندان شایع نبوده و ابتلای ریه هم عمدتا در سالمندان و افراد با بیماری های زمینه ای مشاهده شده است.

دکتر نادری بیان کرد: با توجه به روند گسترش سریع سرایت و ابتلاهای خانوادگی و افزایش چشمگیر بیماران سرپایی یا بستری، به طور قطع موارد شدید و تهدیدکننده  نیز به مرور افزایش خواهد یافت.

وی تاکید کرد: دریافت واکسن یادآور، پوشش ماسک در تمامی مکان ها، پرهیز از تجمعات غیرضروری یا حضور در مراکز پرجمعیت و با تهویه نامناسب، از  راهکارهای محافظتی در برابر این موج است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha