۳۰ درصد حوزه سلامت در دست دولت قرار دارد/سازمان‌های مردم نهاد در حوزه سلامت تخصصی می‌شوند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان گقت: طبق آمار سازمان جهانی بهداشت،  ۲۵ الی ۳۰ درصد حوزه سلامت در دست دولت است و موفقیت دستگاه‌های دولتی در این حد بوده و بیشتر نیست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سلامت(طبنا)زنجان، دکتر حسن بختیاری ظهر روز یکشنبه در مراسم کلنگ زنی ساختمان مرکزی نظام پزشکی استان زنجان در حضور رئیس کل نظام پزشکی با اشاره به اینکه طبق آمار سازمان جهانی بهداشت،  ۲۵ الی ۳۰ درصد حوزه سلامت در دست دولت است اظهار کرد: موفقیت دستگاه‌های دولتی در این حد بوده و بیشتر نیست.

وی با بیان اینکه  ۷۰  الی ۷۵ درصد حوزه سلامت در دست قشر غیردولتی است و سازمان‌های مردم نهاد، و ...است افزود : قطعا در بین این‌ها سازو کارهایی که ارتباط مستقیم با سلامت مردم دارند نقش ویژه‌تری دارند.

رئیس دانشگاه‌ علوم‌پزشکی استان زنجان با بیان اینکه سازمان‌های مردم نهاد در حوزه سلامت تخصصی می‌شوند و در رأس ارائه خدمات قرار می‌گیرند ارزش و اهمیت آن‌ها بیشتر می‌شود، بیان کرد : اگر در جایی صحبت از همکاری، همیاری و همدلی می‌شود یقینا بهتر است اما در حوزه سلامت بهتر یا بدتر بودن مطرح نیست بلکه یک الزام مطرح است.

بختیاری با بیان اینکه در حوزه سلامت ارتباط بین دانشگاه‌های علوم پزشکی و مجموعه بهداشت، سازمان نظام پزشکی یک الزام بسیار جدی است، تصریح کرد: اگر به الزام بها بدهیم، ظرفیت‌ها و محدودیت‌ها را بشناسیم و در راستای کاهش تنش‌ها و افزایش تعامل‌ها گام برداریم باعث ارتقاء سازمان نظام پزشکی، مجموعه دانشگاهی و به طبع آن افزایش سلامت در جامعه و بین مردم خواهد شد.

وی با بیان اینکه نقش بی‌بدیل سازمان نظام‌پزشکی و دانشگاه‌های علوم پزشکی که در دوره کرونا انجام شد، بر کسی پوشیده نیست؛ اظهارکرد: جمهوری اسلامی ایران جزو کشورهایی بود که زود کرونا را کنترل کرد ،اما هنوز در کشورهای غربی آمار کشته ها بالا است اما آمار ما به کمتر از ۱۰ نفر در برخی روزها رسیده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با اشاره هدفمند کردن یارانه دارو عنوان کرد: اگر در حوزه دارو و فرهنگ‌سازی موفق باشیم باید سازمان نظام پزشکی وارد صحنه شود، چراکه اگر وارد شود شرایط بهتر مدیریت خواهد شد و مردم خدمت بهتری خواهند گرفت.

بختیاری با اشاره به اینکه اگر بخواهیم  در حوزه سلامت پیشرفت کنیم باید بخش دولتی و بخش خصوصی دست به دست هم دهند تعامل جدی  داشته باشند بیان کرد :  متاسفانه در طول سالیان این دیدگاه ایجاد شده بود که دو نهاد رقیب هم دیگر هستند، اما این یک اشتباه بود.

وی تاکید کرد: ما ضمن ابراز خرسندی آمادگی هرگونه همکاری با سازمان نظام پزشکی را داریم و افتخار حضور در کنار مسئولان این سازمان را داریم و امیدواریم در کنار هم گام موثری در جهت اعتلای سلامت استان زنجان برداریم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha