ضعف قانون مداخله گران غیر مجاز پزشکی را لطفا درست کنید

رئیس سازمان نظام پزشکی کشور گفت : در بحث مداخله با مداخله گران غیر مجاز در عرصه پزشکی قانون دچار ضعف است، لطفا قانون را لطفا درست کنید .

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سلامت(طبنا)زنجان،محمد رئیس زاده ظهر روز یکشنبه در مراسم کلنگ زنی ساختمان مرکزی نظام پزشکی استان زنجان ضمن تبریک هفته ولایت با بیان اینکه بزرگان و نام آوران زنجان جز سرآمدان جهان هستند اظهار کرد: در حوزه فلسفه شهید نامدار سهرودی که در عرصه فلسفه آغازگر تاریخ و مبدا در فلسفه دنیا است .

وی با بیان اینکه اگر تلاش و همت را در هر عرصه ای بخصوص  سلامت بسازیم  می‌توانیم  سلامت تمدن های دنیا باشیم افزود: باید قدر خودمان، استان و کشورمان را بدانیم  که مهمترین عنصری که در این برهه به آن نیاز داریم عنصر تلاش و خدمت خالصانه و بی منت است .

رئیس سازمان نظام پزشکی کشور اظهار داشت: طی بازدید های صورت گرفته از ۹ استان حقیقتا یکی از جامع ترین نظام پزشکی ها است که در تمامی عرصه ها ورود پیدا کرده است و به تمامی عرصه پرداخته است استان زنجان است.

رئیس زاده با اشاره به اینکه اشکالی که سال ها در جامعه ما وجود داشته است بحث مولونوگ بودن مسئولیت در حوزه سلامت کشور است افزود : مسئولین بمابر وظایف و اقتضائات جامعه مطالبی را مطرح می‌کنند که درست است ولی از سمت دیگر جامعه پزشکی هم می‌تواند شرح بلندی از مطالبات را مطرح کند که کمتر گفته شده است .

وی با بیان اینکه در قانون یکسری اقدامات به درستی انجام نمی‌شود بیان کرد : در بحث مداخله با مداخله گران غیر مجاز در عرصه پزشکی قانون دچار ضعف است، لطفا قانون را لطفا درست کنید .

این مسئول تصریح کرد: پنج میلیون و ۱۰ میلیون عددی نیست که مداخلات غیر مجاز را جلوگیری کند ،حجم تخلفاتی که در حوزه غیر پزشکی مداخله گران غیر مجاز به مردم صدمه وارد می‌کنند ۳۰ برابر گروه های جامعه پزشکی است که یکی از مطالبات حوزه پزشکی است .

رئیس زاده بیان کرد: بنده مدافع جدی و سرسختانه صریح جامعه پزشکی در بحث دستاوردها ، خودکفایی مطلق افتخارات، بعد از جمهوری اسلامی طی ۴۳ سال هستم  و صدای رسای  و معتقد جدی و صریح زیرساخت های ارائه خدمت در حوزه سلامت هستم .

وی با ببان اینکه در کسب دانش ،پرورش نیرو و دستاورد های پزشکی هم‌تراز دنیا هستیم افزود : این را با شجاعت و صراحت بیان میکنم که به خودکفایی مطلق رسیده ایم و برای هیچ درمانی نیاز به اعزام بینار به خارج از کشور نداریم .

این مسئول با بیان اینکه برای هیچ آموزشی نیاز به اعزام هیچ نیرویی نداریم خاطرنشان کرد: این موارد تا دهه ۷۰ وجود نداشت ولی امروزه مطلقا وجود ندارد که ماحصل زحمت جامعه‌ پزشکی و حمایت و درایت مسئولین نظام جمهوری اسلامی و ارج و قرب گذاشتن رهبر انقلاب اسلامی به جامعه پزشکی بوده است.

رئیس زاده با بیان اینکه ارائه خدمات، زیرساخت های بیمه ای، بهداشتی و اقتصاد سلامت دارای اشکلات جدی است و ما منتقد آن هستیم افزود: این موضوع مقداری به متولیان امر و مقداری به جامعه پزشکی برمیگرد بحث  جداگانه ای است ولی اشکالی که وجود دارد این است که تمام ایرادات را بر جامعه پزشکی سرشکن می‌کنند که دارای آثار بدی در جامعه می‌شود ‌.

وی با بیان اینکه بنده معتقد هستم حجم عظیمی از تخلفات حداقلی در جامعه پزشکی وجود دارد ناشی از نابسامان بودن ساختار های بیمه ای و اقتصاد سلامت ماست و درصدی هم جامعه پزشکی برمیگرد خاطرنشان کرد: جامعه پزشکی تعهد حرفه ای دارد و در هر شرایطی باید منافع بیمار و سلامت بیمار را به هر مصلحتی ترجیح دهد .

رئیس سازمان نظام پزشکی کشور  با اشاره به اینکه درصد خطاهای پزشکی به نسبت آمار بسیار پایین است خاطرنشان کرد: در سال  به نهصد میلیون نفر  خدمات پزشکی ارائه می‌شود که عددی در حدود ۱۴ هزار پرونده قصور پزشکی صادر می‌شود .

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha