آخرین جزییات ارایه خدمات بیمه‌ای به حجاج

مسئول پشتیبانی ستاد مکه مکرمه در حج تمتع ۱۴۰۱ آخرین جزییات ارائه خدمات بیمه‌ای به حجاج در موسم حج تمتع را تشریح کرد.

به گزارش  گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری سلامت، عبدالحسین عاشوریان درباره موضوع بیمه حجاج اظهار کرد: پوشش بیمه‌ای مناسب و کامل برای زائران حج تمتع ۱۴۰۱ و افزایش تعهدات بیمه گر نسبت به سنوات قبل، یکی از مهمترین اقدامات دست اندرکاران حج و زیارت به حساب می‌آید؛ خوشبختانه خدمات بیمه‌ای را به بهترین و کامل‌ترین صورت برای زائران در نظر گرفتیم که نگرانی و دغدغه‌ای در این زمینه وجود نداشته باشد.

وی افزود: بنابراین گزارش قرارداد بیمه‌ای زائران حج تمتع ۱۴۰۱ با بیمه ایران منعقد شده و شروع پوشش بیمه‌ای از ۴۸ ساعت قبل از خروج از کشور تا ۷۲ ساعت پس از ورود به کشور تعیین شده است.

مسئول واحد پشتیبانی ستاد مکه مکرمه در حج تمتع امسال گفت: بر همین اساس میزان تعهدات در نظر گرفته شده برای پوشش بیمه‌ای زائران حج تمتع ۱۴۰۱ اعلام شد که شامل بیمه درمان، عمر، حادثه و مسئولیت بار می‌باشد.

عاشوریان با بیان اینکه پیش تر تعهدات بیمه گر به اطلاع عموم رسیده و حتی کاروان‌ها نیز در این زمینه اطلاعات کاملی داشته اند، تصریح کرد: طی موسم حج تمتع امسال تاکنون (تا روز سه شنبه ۲۸ تیرماه) ۱۵ فقره معرفی نامه بابت ادامه درمان در ایران و همچنین ۵۰ فقره معرفی خسارت بار زائران در ایران از سوی بیمه گر صادر شده که پرداخت آن در کشور تقدیم می‌شود.

وی افزود: همچنین از ابتدای موسم تاکنون ۶۰۰ فقره خسارت ایاب و ذهاب (عزیمت بیماران به بیمارستان از هتل‌های محل اقامت به مرکز پزشکی حج در عربستان و بالعکس) پرداخت شده است.

عاشوریان ادامه داد: همچنین طی موسم متأسفانه سه نفر از هموطنان به دیار باقی شتافتند که نامه پرداختی تعهدات بیمه گر در ایران نسبت به بازماندگان این عزیزان نیز صادر شده است.

وی با بیان اینکه مدیران کاروان‌ها نسبت به اطلاع رسانی به موقع در خصوص بیمه باید دقت عمل ویژه ای داشته باشند.

گفتنی است سازمان حج و زیارت پیش تر تعهدات بیمه گر را منتشر کرده و همچنین این موضوع به کاروان‌ها ابلاغ شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha