امضاء تفاهم نامه همکاری استان خراسان رضوی با استان اوش قرقیزستان

تفاهم نامه همکاری در زمینه های فرهنگی، گردشگری، آموزشی، اقتصادی، کشاورزی و برگزاری نمایشگاه های مشترک بین استانداران خراسان رضوی و اوش قیزستان به امضا رسید.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از خراسان رضوی؛ این تفاهم نامه در زمینه های همکاری های فرهنگی،گردشگری،آموزشی،اقتصادی، کشاورزی و برگزاری نمایشگاه های مشترک است که بین یعقوبعلی نظری و ضیا جمال الدین اوف به امضا رسید.

استاندار خراسان رضوی در مراسم امضا این تفاهمنامه گفت: استاندار اوش قرقیزستان در سفر کوتاه و سه روزه خود به این استان از صنایع و توانمندیهای موجود در استان و مشهد بازدید کرده و با پیشرفتهای ما آشنا شدند.

یعقوبعلی نظری افزود: امیدوارم در سفری که مسوولان استان در آینده نزدیک به اوش قرقیزستان خواهند داشت تفاهم لازم صورت گرفته و تفاهمنامه پیش رو نهایی شود.

وی گفت: در این سفر استاندار اوش بازدیدهای بسیاری از توانمندیهای استان داشت و تلاش کردیم میزبان خوبی برای ایشان و همراهانشان باشیم.

استاندار اوش قرقیزستان نیز ضمن قدردانی از استقبال و میزبانی گرم همتای خود در خراسان رضوی گفت: با میزبانی خوب صورت گرفته خاطره خوبی از مشهد در ذهن ما نقش بسته است و طی مدت محدود حضور ما در خراسان رضوی از هر مکانی که لازم بود بازدید نمودیم که این همکاری شایسته قدردانی است.

ضیاءالدین جمال الدین اف افزود: پس از امضا این تفاهمنامه، موارد مطرح شده به صورت دقیق مورد بررسی قرار می گیرد و سفر هیات خراسان رضوی به اوش قرقیزستان تفاهم نامه، نهایی خواهد شد.

وی ادامه داد: این سفر شروع همکاری ۲ استان است و در آینده روابط برادرانه ۲ منطقه روز به روز وسیع تر و گسترده تر خواهد شد.

استاندار اوش قرقیزستان با بیان این که نتایج این سفر رضایت بخش بوده و به تمام اهداف از قبل پیش بینی شده رسیده ایم و  از این که سرمایه گذاران و صاحبان صنایع و تولیدکنندگان خراسان رضوی به قرقیزستان و استان اوش بیایند استقبال کرده و پیشنهاد می دهیم در آینده این سفرها انجام شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha