مسمومیت ۳۵ شهروند سیرجانی در اثر مصرف ماهی حساسیت زا

معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی شهرستان سیرجان با اشاره به مراجعه ۳۵ نفر از شهروندان سیرجانی با علائم مسمومیت در پی مصرف نوعی ماهی حساسیت زا به بیمارستان، گفت: تمامی موارد ارجاع شده در همان روز ترخیص شدند.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ دکتر محمد موقری پور گفت: چند روز پیش و پس از گزارشی مبنی بر مراجعه ۳۵ نفر از شهروندان به بیمارستان و وجود علائمی مشترک همچون تپش قلب، تهوع، کهیر و وجود بثورات پوستی، خارش و قرمزی پوست مشخص شد این علائم در پی مصرف نوعی ماهی بوده است. 

وی افزود: موضوع بلافاصله به معاونت بهداشتی دانشکده علوم پزشکی سیرجان گزارش و پس از بررسی های سریع توسط کارشناسان گروه های بهداشت محیط و مبارزه با بیماری ها و اعلام نظر کارشناسان دامپزشکی مشخص شد این علائم به خاطر حساسیت در اثر مصرف نوعی ماهی بنام «گیدر» در افراد رخ داده است.

معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی سیرجان ادامه داد: پس از روشن شدن زوایای این موضوع، بازدیدی مشترک با حضور کارشناسان دامپزشکی، بازرسان بهداشت محیط معاونت بهداشتی دانشکده علوم پزشکی و تعزیرات حکومتی از مرغ و ماهی فروشی های سطح شهر صورت گرفت.

دکتر موقری تصریح کرد: از عامل فروش این نوع ماهی حساسیت زا، جهت جلوگیری از ایجاد حساسیت در سایر شهروندان و در جهت اقدام اصلاحی و پیشگیرانه، مقدار تقریبی ۳۵۰ کیلوگرم از این نوع ماهی جمع آوری شد.

وی از شهروندان درخواست کرد: در صورت مشاهده هرگونه علائم غیرطبیعی پس از مصرف ماهی، حتماً به پزشک یا مراکز درمانی مراجعه کرده و تحت هیچ شرایطی خود درمانی نکنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha