تئاتر خیابانی بهترین راه برای انتقال مفاهیم و آموزش به مردم است

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان با اشاره به برگزاری جشنواره تئاتر خیابانی جنوب کرمان گفت: تئاتر خیابانی بهترین راه برای انتقال مفاهیم و آموزش به مردم است.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان، بهرام مسلمی مهنی در نشست با رئیس دادگستری شهرستان جیرفت و عوامل اجرایی جشنواره استانی تئاتر خیابانی جنوب کرمان اظهارداشت: ساماندهی انجمن ها اتفاق بسیار خوبی است که در جنوب کرمان رخ داده و در حال انجام می باشد.

وی با بیان اینکه سند تحول فرهنگی جنوب کرمان پیگیری می شود، عنوان کرد: سند توسعه پیشرفت هر شهرستان براساس نیاز های فرهنگی در حال نگارش می باشد.

مسلمی مهنی عنوان کرد: برنامه های اجرایی جنوب کرمان بر اساس نیازهای فرهنگی و هنری منطقه برنامه ریزی می شوند باید زیر ساخت های فرهنگی لازم را فراهم نماییم.

وی با تاکید بر اینکه در کمیته برنامه ریزی بودجه‌ای فرهنگی تاکنون برای هنرمندان لحاظ نشده است، گفت: این مهم یکی از خلا های اصلی منطقه می باشد که ضرورت دارد خلا موجود را برای حمایت و شکوفایی تر هنرمندان برطرف شود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان گفت: طرح های که در جدول ۱۷ دیده شده است فعالیت های خود را بسیار کار بردی شروع کرده اند امیدوارم نتیجه خوبی برای مردم داشته باشند.

وی با بیان اینکه جشنواره تئاتر خیابانی می تواند به عنوان آموزش در منطقه بخوبی عمل کند، گفت: اگر این جشنواره تقویت شود آموزش بسیار خوبی به مردم داده می شود چرا که تئاتر خیابانی بهترین آموزش را به مردم خواهد داد.

اصغر ستایی مختاری رییس دادگستری شهرستان جیرفت نیز در این نشست گفت: آثار هنری و فرهنگی با محتوای رفتارهای مطلوب جامعه، برای مخاطب جذاب تر است و باید از همین زبان برای کاهش آسیب های اجتماعی استفاده کرد.

وی تصریح کرد: ترویج رفتارهای مطلوب جامعه و پیشگیری از آسیب های اجتماعی باید یکی از برنامه های اساسی این جشنواره باشد .

ستایی مختاری بااشاره به تاثیرگذاری هنر بالاخص تئاتر در بین آحاد جامعه گفت :پذیرش رفتارهای مطلوب در جامعه باید در قالب پیام‌های فرهنگی و هنری باشد تا برای مردم باورپذیر شود.

وی خاطرنشان کرد: آثار فرهنگی با محتوای رفتارهای مطلوب جامعه، برای مخاطب جذاب تر است و باید از همین زبان برای کاهش آسیب های اجتماعی استفاده کرد.

سعید سالار گنجی مدیر موسسه فرهنگی هنری سفیران جنوب نیز در این نشست با بیان اینکه تمام هنرمندان منطقه را درگیر کار کردیم، گفت: ابعاد مختلف در این جشنواره در نظر گرفته می شود.

وی با اشاره به اینکه آمادگی راه اندازی دبیرخانه دائمی جشنواره تئاتر جنوب کرمان  را داریم، افزود: آموزش، ورکشاپ، کارگاه آموزشی برای صنف های مختلف و ... در این جشنواره داریم چرا که هنرمندان ما نیاز به آموزش هدفمند دارند.

سالار گنجی افزود: هنرمندان دغدغه مسائل اجتماعی را دارند و همیشه پای کار هستند باید زمینه فعالیتشان را فراهم نماییم و تمام ظرفیت های شهرستان ها را درگیر کنیم.

وی اظهارداشت: این جشنواره در  20الی 23مهر ماه سال جاری در جنوب کرمان برگزار می شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha