اعضاء باند اخاذی از شهروندان اناری در فضای مجازی دستگیر شدند

فرمانده انتظامی شهرستان انار از دستگیری اعضاء باند هفت نفره ای که با اغفال شهروندان و تهدید به انتشار عکسهای خصوصی در فضای مجازی اخاذی می‌ کردند، در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ سرهنگ رضا خلیلی نژاد، گفت:در پی شکایت شهروندان مبنی بر تهدید و اخاذی در فضای مجازی، مراتب بلافاصله به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت و دربررسی فنی شبانه روزی کارشناسان پلیس فتا مشخص شد متهمان با تهدید افراد از آنان سوء استفاده و مبالغی را از آنان دریافت می کردند.

وی افزود: با اقدامات فنی و شیوه و شگردهای خاص پلیسی، ۷نفر از این متهمان شناسایی و با هماهنگی قضایی در چند عملیات غافلگیرانه دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان انار تصریح کرد: متهمان از طریق شبکه های اجتماعی اینستاگرام ،تلگرام، واتساپ و ... با افراد جوان آشنا می شدند و پس از جلب اعتمادشان به بهانه آشنایی و ازدواج در پوشش زن و مرد، اقدام به دریافت تصاویر خصوصی و با تهدید به انتشار این تصاویر و تحت فشار قرار دادن آنها مبالغ زیادی را اخاذی می کردند، که پس از دستگیری به مرجع قضایی معرفی و روانه زندان شدند.

سرهنگ خلیلی نژاد، با توصیه به کاربران شبکه های اجتماعی بر رعایت عفاف و حجاب در جامعه و فضای مجازی، تأکید کرد: اشتراک گذاری نکردن تصاویر و اطلاعات شخصی در شبکه های اجتماعی می تواند از بسیاری آسیب ها همچون باج خواهی ها، سوء استفاده ها، کلاهبرداری ها و هتک حیثیت ها جلوگیری کند.

وی از شهروندان به ویژه دختران و پسران جوان درخواست کرد: مشکلات خود در این حوزه را با استفاده از پایگاه پلیس فتا به نشانی www.Cyberpolice.ir بخش مرکز فوریت‌ های سایبری، لینک ثبت گزارش‌ های مردمی یا از طریق شماره تماس ۳۴۳۸۸۰۰۱ با پلیس فتا در میان بگذارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha