تاکید معاون اول رییس جمهور بر پیگیری طرح جهش تولید در شیلات

معاون اول رییس جمهور با اشاره به تأکیدات و حمایت های مقام معظم رهبری برای اجرای طرح جهش تولید در دیمزارهای کشور تصریح کرد: جلب اعتماد مردم و کشاورزان مهمترین عامل اجرای موفقیت آمیز این طرح است.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری سلامت، دکتر محمد مخبر صبح امروز (سه شنبه) در همایش آغازین سال زراعی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ با عنوان طرح جهش تولید در دیمزارهای کشور، برنامه ریزی و اجرای این طرح را حرکت در مسیری مقدس دانست و گفت: عزم جدی ما در این خصوص به واسطه اهمیت امنیت غذایی و کشاورزی در کشور است.
معاون اول رییس جمهور ضمن تاکید بر استفاده از ظرفیت های مردمی در کشور، گفت: تعامل مردم و دولت بسیار حائز اهمیت است و هر جا اعتماد مردم را در هر زمینه ای به دست آوردیم به موفقیت رسیدیم.
دکتر مخبر در ادامه با اشاره به وسعت سه استان شمالی ایران و میزان بارندگی در این استان ها گفت: باید ضمن استفاده از ظرفیت های مختلفی که در کشور وجود دارد، فناوری های روز دنیا برای افزایش بهره وری و درآمدزایی در حوزه کشاورزی و سایر حوزه ها در کشور نیز مورد توجه قرار داشته باشد. 
معاون اول رییس جمهور همچنین به مشکلات کشور در زمان روی کار آمدن دولت سیزدهم از جمله ذخایر بسیار نگران کننده در قبل اشاره و تصریح کرد: دولت شرایط بسیار سختی را پشت سر گذاشت و بعد از چند ماه توانستیم با وجود مشکلات بین المللی و منطقه ای، خشکسالی و تغییرات اقلیمی، عمده ذخایر کشور را به بالای ۶۰ درصد و در برخی اقلام تا ۹۰ درصد برسانیم. 
دکتر مخبر در خصوص اهمیت کشت دیم در کشور ادامه داد: باید به سمتی حرکت کرد که حتی یک متر زمین دیم در کشور نباشد که زیر کشت نرفته باشد و اگر زمین کشاورزی بدون استفاده بماند، حتما به دلیل ضعف مدیریتی است. 
معاون اول رییس جمهور همچنین با اشاره به دسترسی کشور به دریا و اقیانوس، ادامه داد:‌ پس از اجرای موفقیت آمیز طرح جهش تولید در دیمزارهای کشور باید به دنبال طرح جهش تولید در شیلات باشیم که می تواند به اشتغالزایی و درآمد پایدار برای مردمان ساحل نشین منجر شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha