جنگ تحمیلی زمینه‌ساز اقتدار امروز جمهوری اسلامی است

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان با تاکید بر اینکه جنگ همیشه تلخ است ولی جنگی که به ایران تحمیل شد مانند یک گنج بود، گفت:اگر جنگ تحمیلی نبود، شاید اقتدار امروز ایران اسلامی را نداشتیم.

به گزارش خبرگزاری سلامت (طبنا)زنجان، امیرعلی نیک‌بخش ضمن گرامیداشت فرا رسیدن سالروز عملیات مرصاد، اظهار کرد: عملیات مرصاد ۴ مردادماه سال ۱۳۶۷ در حالی آغاز شد که پذیرش قطعنامه صورت گرفته بود؛ ارتش عراق با زیر سئوال بردن قطعنامه، از مرزهای جنوبی مجدداً حمله را آغاز کرد.

وی افزود: در همین حین منافقین کوردل که در بغداد و قرارگاه اشرف بودند، به تصور اینکه ایران ضعیف شده و به دلیل طولانی شدن جنگ، توان دفاع از خود را ندارد، نیروهای خود را اعم از بانوان و آقایان به تعداد ۱۵ هزار نفر جمع‌آوری کرد و با وعده‌های کذایی که ایرانیان به آن‌ها ملحق خواهند شد، وارد جنگ شدند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان با بیان اینکه منافقین با شعار از مهران تا تهران را تصرف می‌کنیم، وارد جنگ شدند، تصریح کرد: در این حمله شهید صیاد شیرازی در یک عملیات بسیار حساب شده در اسلام‌آباد در تنگه چهارزبر منافقین را غافلگیر کردند و همه نیروهای آن‌ها را شکست دادند.

نیک بخش با اشاره به اینکه در این عملیات استان زنجان نیز نقش به سزایی داشت و چندین گردان در این عملیات شرکت کرده بودند، عنوان کرد: استان زنجان در این عملیات ۲۴ شهید، ۳۵ جانباز و ۳۶ آزاده را تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی کرده است.

این مسئول با تاکید بر اینکه جنگ همیشه تلخ است ولی جنگی که به ایران تحمیل شد مانند یک گنج بود، خاطرنشان کرد: امروز نیز اثرات جنگ تحمیلی را در جهان می‌توانیم مشاهده کنیم،  ولی اگر این جنگ نبود، شاید اقتدار امروز را نداشتیم و در واقع جنگ تحمیلی زمینه‌ساز اقتدار امروز ایران اسلامی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha