کرونا در سالمندان می تواند با شرایط حاد و شدید همراه باشد

رئیس گروه سلامت جمعیت، خانواده و مدارس دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه کرونا در سالمندان می تواند با شرایط حاد و شدید همراه باشد اظهار کرد: در صورت ابتلا به علائم شبیه به سرماخوردگی از حضور در دورهمی ها و ارتباط با سالمندان خانواده اجتناب شود.

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت،دکتر محمد احمدیان با بیان اینکه طی ده روز گذشته از مجموع دو هزا رو 629 سالمند مشکوک مبتلا به کرونا که به مراکز خدمات جامع سلامت منتخب به صورت سرپایی مراجعه کرده بودند نتیجه تست، یک هزار و 279 نفر مثبت اعلام شد خاطر نشان کرد: سالمندان همانند بانوان باردار و بیماران مزمن در صورت ابتلا به کرونا، خدمات مراقبتی و ویژه را دریافت می کنند و در صورت نیاز به خدمات تخصصی و بستری در اسرع وقت اقدام می شود.

وی تاکید کرد: در صورتی که هر یک از افراد خانواده دارای علایم سرما خوردگی و یا گوارشی هستند به هیچ وجه به دیدار سالمندان نروند زیرا این بیماری می تواند در سالمندان به شکل شدید بروز کند.

دکتر احمدیان افزود: سالمندان نیز در صورت بروز علایم سرما خوردگی و یا گوارشی به پزشک مراجعه کنند تا در مراحل ابتدایی بیماری روند درمان به شکل درستی آغاز شود.

رئیس گروه سلامت جمعیت، خانواده و مدارس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: تکمیل واکسیناسیون، استفاده مستمر از ماسک مناسب، رعایت فاصله اجتماعی حداقل دو متر در عدم ابتلا سالمندان به بیماری نقش مهمی راایفا می کند.

 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha