راه اندازی واحد مشاوره هپاتیت در دانشگاه علوم پزشکی مشهد

واحد مشاوره هپاتیت با هدف سهولت در درمان بیماران متقاضی در منطقه زیر پوشش مرکز بهداشت شماره یک مشهد راه اندازی شده است.

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت،کارشناس مسئول بیماری های آمیزشی، اچ آی وی و هپاتیت معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد  اظهار کرد: واحد مشاوره هپاتیت دارای پزشک و کارشناس بیماری هاست و برای افراد مبتلا به هپاتیت براساس دستورالعمل های ابلاغ شده پرونده تشکیل شده و پس از آزمایشات تکمیلی، درمان هپاتیت در صورت لزوم برای بیماران آغاز می شود.

دکتر علی حسین پور خاطر نشان کرد: در خصوص بیماران مبتلا به هپاتیت B  پس از شناسایی، پیگیری های لازم از فرد بیمار و خانواده وی به عمل می­اید و افراد خانواده بیمار به لحاظ ابتلا به هپاتیت توصیه به بررسی شده و اگر مبتلا نباشند واکسیناسیون هپاتیت B  برای آنان انجام می­ شود، البته بیشتر بیماران هپاتیت B   فقط پیگیری­های منظم آزمایشگاهی نیاز دارند تا در صورت ایجاد مشکلات اولیه، درمان اصلی و نگهدارنده برایشان انجام می شود و این امر با درمان هپاتیت سی که به طور معمول بعد از تشخیص اولیه و تائید، شروع می­ شود و با سه ماه درمان قطعی می­شود، متفاوت است.

وی با بیان اینکه اطلاعات فرد بیمار، در سامانه سینا ثبت می شود و بیمار برای طی کردن مراحل درمانی به مراکز درمانی معتبر معرفی می شود و می تواند به بخش خصوصی یا دولتی مراجعه کند تصریح کرد: اگر بیمار برای هزینه های درمانی با مشکلی مواجه باشد، به انجمن های حمایتی همانند انجمن حمایت از بیماران کبدی خراسان معرفی می شود، علاوه بر این جهاد دانشگاهی مشهد نیز خدمات تشخیص و درمان را با تعرفه دولتی در اختیار بیماران قرار می دهد و تاکنون تعدادی از بیماران توسط این نهاد، تحت درمان قرار گرفته­ اند.

دکتر حسین پور افزود: اکثر بیماران هپاتیت سی، بیماران بی خانمان و اتباع هستند که با حمایت اداره اتباع توسط پزشکان حمایت و تحت درمان رایگان قرار می گیرند.

وی خاطر نشان کرد: علاوه براین جهت اقدامات تشخیصی و درمان هپاتیت سی درکمپ های اجباری، نیروی پزشک، پرستار و کارشناس بهداشت اعزام می شود تا بیماران به لحاظ علائم و تعداد ویروس در بدن، مورد بررسی قرار گیرند و دوره درمان سه ماهه خود را طی کنند.

کارشناس مسئول بیماری های آمیزشی، اچ آی وی و هپاتیت معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه تاکنون حدود 300 نفر درمان هپاتیت سی را دریافت نموده و ویروس هپاتیت از بدنشان پاک شده است گفت: علاوه براین به فرد بیمار مبتلا به هپاتیت سی، واکسن هپاتیت B و کزاز نیز تلقیح می شود.

 دکتر حسین پور در ادامه در خصوص بیماری کرونا افزود: واکسیناسیون کرونا درکمپ­ ها و زندان­ ها، به طور مرتب انجام شده و بیش از 12 هزار دوز واکسن در کمپ ها تاکنون تزریق شده است. غربالگری فعال کووید_19 نیز از لحاظ تب سنجی، تنگی نفس و سرفه انجام می شود و موارد مشکوک شناسایی و بررسی می­ شوند و در صورت لزوم جداسازی آنان انجام  می­شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha