امدادرسانی به بیش از 3500 سیل‌زده در کرمان/ عملیات امدادونجات ادامه دارد

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان با اشاره به ششمین روز از عملیات امدادرسانی به سیل زدگان گفت: بیش از 3500 نفر در 106 شهر و روستای متاثر از سیل در سراسر استان امدادرسانی شدند.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ رضا فلاح بیان کرد: در طی وقوع پدیده مانسون در نقاط مختلف استان از روز دوشنبه سوم مردادماه جاری تا کنون در ششمین روز از عملیات امدادونجات، نیروهای هلال احمر به 3538 متاثر از سیل امدادرسانی کردند.

وی با اشاره به تخلیه آب 215 منزل مسکونی افزود: امدادگران جمعیت هلال احمر 113 خودرو محاصره در سیل را در شهرستان های رفسنجان، سیرجان، شهربابک، راور، زرند و رودبارجنوب رهاسازی کردند.

وی با اشاره به مفقودی 20 نفر در سیل های اخیر در استان خاطرنشان کرد: 8 نفر از مفقودین توسط نیروهای هلال احمر پیدا شدند. فلاح با اشاره به مصدومیت 5 نفر در سیل تصریح کرد: 85 نفر نیز توسط جمعیت هلال احمر اسکان داده شدند.

این مقام مسئول گفت: 751 بسته غذایی، یک هزار و 129 کیلوگرم نایلون، 788 تخته پتو، 17 دستگاه چادر امدادی و هم چنین سایر اقلام امدادی و غذایی در بین آسیب دیدگان از سیل در نقاط مختلف استان توزیع شده است.

کشف پیکر 2 مفقودی در سیل رفسنجان

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان همچنین از کشف 2 پیکر در زیر پل پنج کیلومتری شرکت نفت رفسنجان خبر داد.

فلاح بیان کرد: دو پیکر توسط نیروهای امدادونجات پایگاه کشکوئیه رفسنجان در پنج کیلومتری شرکت نفت از داخل خودروی غرق شده رهاسازی شدند.

وی افزود: فوتی ها سرنشین خودرو پژوRD بودند که در اثر جاری شدن سیل و غرق شدگی جان خود را از دست دادند.

لازم به ذکر است عملیات با همکاری دستگاه های امدادرسان انجام شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha