کد خبر: 184804
۹ مرداد ۱۴۰۱، ۱۳:۵۶
مذاکرات برجامی ادامه می‌یابد

یک کارشناس حوزه بین‌الملل از احتمال یک دور دیگر از مذاکرات برجامی در منطقه یا یک کشور اروپایی در آینده نزدیک خبر داد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری سلامت،حمیدرضا آصفی در  با برنامه "رویداد"  رادیو گفتگو اظهار کرد: اروپا و امریکا می خواستند اقدامی علیه ایران صورت دهند که نتیجه عکس داد. آن ها ادعای حمایت از مردم ما را دارند ولی دارو و بسیاری اقلام را تحریم کرده و در اختیار ایران نمی گذارند.

وی یادآور شد: غرب فشار حداکثری آورد تا ایران در زمینه توانمندی دفاعی و هسته ای زمین گیر شود ولی ما در این حوزه ها پیش روی کردیم.

آصفی ادامه داد: این که گفته می شود آیا اروپا در تحریم ها تجدید نظر می کند یا خیر، باید گفت اروپایی ها در بن بست جدی قرار گرفته اند؛ خاصه پس از جنگ اوکراین و روسیه که امریکا جنگ را طولانی کرد.

سخنگوی اسبق وزارت خارجه کشورمان افزود: امریکا، اروپا را وجه المصالحه قرار داده و امروز در شرایط بدی قرار دارد ولی اروپا توان بروز سیاست مستقلی در زمینه تحریم ها ندارد.
بر اساس صحبت های طرف غربی و ایرانی، تصور می شود دور جدید گفتگوها به زودی شکل می گیرد و مذاکرات روی هوا نمی ماند.

آصفی پیش بینی کرد که یک دور مذاکره دیگر در منطقه یا یک کشور اروپایی صورت گیرد و اگر این اتفاق بیفتد، باید امیدوار بود که اروپایی ها نقشی جدی بازی کنند تا ایران به منافع اقتصادی برسد و نگرانی های اروپایی ها نیز در حوزه انرژی و امنیت بر طرف شود.

وی گفت: باید صبر کرد و دید که آیا مذاکره به زودی صورت می گیرد و اگر چنین اتفاقی می افتد، اروپا چه خواهد کرد.

آصفی در بخشی دیگر از سخنان خود در رادیو گفت‌وگو، در رابطه با دور جدید مذاکرات گفت: اظهار مواضع طرفین نشان می دهد مذاکره ای به زودی شکل می گیرد.اما آیا این که طرفین قصد ورود جدی به مذاکره را دارند، از سوی ایران دیده می شود ولی از سوی امریکا باید بحث و بررسی بیشتری صورت گیرد.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس اخبار رسیده از مذاکرات قطر، پیشرفت هایی در برخی زمینه ها به دست آمده و یکی از موضوعاتی که باید بدان پرداخت مسئله پی ام دی و برخی موضوعاتی است که در گذشته هم مطرح بوده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha