واردات برنج به اندازه نیاز صورت می‌گیرد

نوروزی درباره لغو ممنوعیت واردات برنج بیان کرد: با توجه به گرانی برنج و برای اینکه سفره مردم کوچک نشود، اجازه داده شده است به اندازه نیاز وارد شود و قرار نیست مازاد بر نیاز وارد شود تا برنجکاران دچار خسران شوند.


به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری سلامت،دکتر رحمت اله نوروزی در برنامه ((صبح و گفتگو )) رادیو گفتگو با اشاره به تصمیم گیری مجلس نهم برای ممنوعیت واردات برنج از ابتدای مرداد تا پایان آبان ماه برای حمایت از کشاورزان بود گفت: نگاه رهبر معظم انقلاب حمایت از تولید داخل و کشاورزان است و به همین جهت تصمیم گرفته شد در فصل برداشت برنجی وارد نشود.

وی با تصریح بر اینکه نتیجه زحمات کشاورزان را دلالان و سودجویان می برند، اظهار کرد: از سوی دیگر واردات نیز مشکلات دو چندانی را برای کشاورزان ایجاد می کند. در حال حاضر در چندین استان برنج کشت می شود و باید از کشاورزان حمایت کنیم تا هزینه تمام شده و سود متعارف نصیب آن ها شود تا اقتصاد کشاورزی به ویژه در استان های شمالی تقویت شود.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس درباره لغو ممنوعیت واردات برنج بیان کرد: با توجه به گرانی برنج و برای اینکه سفره مردم کوچک نشود، اجازه داده شده است به اندازه نیاز وارد شود و قرار نیست مازاد بر نیاز وارد شود تا برنجکاران دچار خسران شوند.

حسنی مقدم با اشاره به ممنوعیت واردات برنج خارجی از ابتدای مرداد تا پایان آبان ماه اعلام کرد: امسال ستاد تنظیم بازار مصوب کرد این ممنوعیت لغو شود و این تصمیم بر اساس جمیع جهات اتخاد شده است.

وی با بیان این موضوع که برنج وارداتی با برنج داخلی دو بازار متفاوت و در عین حال مکمل یکدیگر هستند، گفت: برای اینکه بازار آرامش داشته باشد و اتفاقات سال گذشته یعنی افزایش نامتعارف قیمت برنج تکرار نشود، تصمیم بر واردات برنج شد.

مدیر کل دفتر بازرگانی داخلی وزارت جهاد کشاورزی اشاره کرد: سال گذشته کشاورزان برنج را در سر مزرعه 30 تا 34 هزار تومان فروختند اما دلالان بهره اصلی را بردند. بنابراین کشاورزان از این آزادی واردات ضربه نخواهند نخورد؛ کشاورزانی که نقش مهمی در اقتصاد منطقه و اشتغال دارند.

وی درباره حجم واردات اظهار کرد: آزاد شدن واردات در بازه مرداد تا آبان به این معنا نیست که قرار است واردات بیشتری صورت بگیرد؛ بلکه میزان برنجی که در کشور در طول هشت ماه دیگر سال داشتیم را در این دو ماه هم وارد می شود و در حقیقت میزان واردات بیشتر از نیاز نخواهد بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha