واکسن گریزی، فرش قرمزی برای جولان کرونا

معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی شهرستان سیرجان با اشاره به اینکه در شرایط کنونی به لحاظ میزان شیوع بیماری کرونا در سیرجان، وضعیت قرمز خودنمایی می کند، گفت: واکسن گریزی، فرش قرمزی برای جولان کرونا و انتشار اطلاعات نادرست، دمیدن در آتش کروناست.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ دکتر موقری پور در این رابطه، گفت: متأسفانه این روزها با انتشار فایل های مختلف صوتی و تصویری در گروه ها و شبکه های اجتماعی با بهانه های اثبات نشده، بی اساس و کلیشه ای، تلاش گسترده ای برای منصرف کردن مردم از تزریق و تکمیل برنامه واکسیناسیون شان علیه بیماری کرونا صورت می گیرد.

وی افزود: تمامی واکسن ها مؤثر هستند و این اثربخشی را  به وضوح در عدم ابتلای سخت و کاهش فوتی های کرونایی دیده ایم، اما با گذشت زمان میزان اثر واکسن ها در بدن افراد کاهش پیدا کرده و احتیاج به تزریق دوز بوستر (تقویت کننده) است.

معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی سیرجان، تصریح کرد: رعایت بهداشت فردی شامل استفاده از ماسک، تکمیل واکسیناسیون، برقراری تهویه مناسب، رعایت پروتکل های بهداشتی و پرهیز از حضور در تجمعات تأثیر زیادی در کاهش موارد ابتلا به زیرسویه های جدید اومیکرون دارد.

دکتر موقری ابراز داشت: هر فردی علائم سرماخوردگی همچون آبریزش بینی، عطسه، سرفه، بدن درد، تب و لرز دارند آن را اومیکرون تلقی کند و حتی اگر تست کرونای آن ها منفی و عدم ابتلای به کرونا در آن ها به اثبات برسد.

وی متذکر شد: مبتلایان همچنان بهداشت فردی و خود قرنطینگی را رعایت کنند، همچنین پس از گذشت ۶ ماه از تزریق آخرین دوز واکسن کرونا بایستی دوز تقویتی این واکسن تزریق شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha