برنامه دولت برای جبران خسارات سیل اخیر چیست؟

معاون سازمان مدیریت بحران کشور از پرداخت بلاعوض و تسهیلات بانکی به عنوان دو راهکار تامین مالی برای جبران خسارات ناشی از سیل اخیر خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری سلامت،محمدفرید لطیفی با اشاره به تاکید رهبری مبنی بر بازسازی نقاط آسیب دیده در سیل اخیر گفت: انتظار می‌رفت مطابق قانون هزینه‌های ناشی از خسارت به بیمه منتقل شود ولی امروز در دوران گذر هستیم؛ یعنی حمایت‌های دولتی در دست اجراست و بیمه نیز در حال جایگزین شدن کمک‌های دولتی است.

وی افزود: بر اساس پیش بینی‌ها، پرداخت بلاعوض و تسهیلات بانکی در نظر گرفته شده تا خسارت دیدگان بخشی از معضلات را جبران کنند و اقدام به بازسازی نمایند. بر این اساس پس از فروکش سیل، گروه‌های ارزیاب وارد منطقه شده و خسارات حوزه مسکن، بخش‌های کشاورزی و معیشت جمع بندی می‌شود و پس از تعیین اعتبار در دولت مصوب و پرداخت خواهد شد.

لطیفی جایگزین شدن بیمه را موجب جبران واقعی هزینه‌ها و افزایش سرعت بازسازی دانست و به رادیو گفت‌وگو گفت: صندوق بیمه کشاورزی در حال خدمت رسانی است و برای بخش مسکونی نیز صندوقی تشکیل شده که به تناسبِ خسارت‌ها اقدام به جبران مالی می‌نماید.

وی این صندوق را در حال گذر از فرایند تاسیس عنوان کرد و گفت: 70درصد هزینه بیمه را دولت متقبل شده که امسال 3هزار و 500 میلیارد تومان در قانون بودجه سنواتی پیش بینی شده است مردم می‌توانند خسارت خود را از محل صندوق دریافت کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha