برنامه‌های اولویت‌دار میز گردشگری دسترس‌پذیر اعلام شد

برنامه‌های اولویت‌دار میز تخصصی گردشگری دسترس‌پذیر با هدف بهره‌مندی سالمندان و افراد دارای معلولیت از ظرفیت‌ها و جاذبه‌های گردشگری کشور تبیین و اعلام شد.

به‌گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری سلامت به نقل از اداره کل روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی، سومین نشست میز گردشگری دسترس‌پذیر با حضور سید مصطفی فاطمی مدیرکل دفتر توسعه گردشگری داخلی، نمایندگان تشکل‌های گردشگری و انجمن‌های حوزه معلولان و سالمندان برگزار شد و برنامه‌های اولویت‌دار مرتبط از جمله مناسب‌سازی موزه‌ها، آموزش راهنمایان موزه و فعالان تأسیسات گردشگری برای میزبانی از گروه مخاطب مربوطه، برگزاری جشنواره‌های تخصصی و رویدادها با همکاری شرکت‌های دانش‌بنیان، برپایی و مدیریت پاراتورها و همچنین طراحی نشان ویژه گردشگری سالمندان و افراد دارای معلولیت در دستور کار قرار گرفت.

همچنین طراحی نرم‌افزار یا اپلیکیشن ویژه معرفی ظرفیت‌های گردشگری دسترس‌پذیر نیز به عنوان یکی دیگر از سرفصل‌های اجرایی دارای اولویت مطرح و بر حمایت از فعالان گردشگری معلولان و سالمندان برای حضور در نمایشگاه‌های گردشگری به ویژه نمایشگاه بین‌المللی و پیگیری برای دریافت تسهیلات از صندوق کارآفرینی امید برای مناسب‌سازی تأسیسات گردشگری و بوم‌گردی‌های شهر تهران تاکید شد.

در این نشست همچنین ضمن تشریح شاخص‌های مناسب‌سازی به ضعف و محدود بودن زیرساخت‌ها و امکانات برای دسترس‌پذیری موزه‌ها و جاذبه‌های گردشگری اشاره شد و لزوم تجهیز و ایجاد تأسیسات مورد نیاز هنگام ساخت این بناها با رویکرد بهره‌مندی همه افراد از جمله افراد دارای معلولیت و سالمندان، مورد تاکید قرار گرفت.
در نهایت مقرر شد با محوریت کارگروه‌های تخصصی که ذیل میز گردشگری دسترس‌پذیر تشکیل خواهد شد زمینه اجرایی شدن برنامه‌های مذکور فراهم شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha