فعالیت ۸۰ هیات مذهبی در لامرد/۱۰۰ مبلغ در شهرستان فعال شدند

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان لامرد گفت: بیش از ۸۰ هیأت مذهبی برنامه های محرم را در مساجد، حسینیه ها وتکیه ها فعالیت‌های خود را شروع کرده اند.

به گزلرش خبرگزاری سلامت از فارس,حجت الاسلام حبیب باقری در جمع خبرنگاران، ضمن عرض تسلیت ماه محرم، ماه عزای سیدالشهداء حضرت اباعبدالله الحسین (ع) خدمت عزاداران حسینی و هیئت‌های مذهبی اظهار کرد: خوشبختانه با توجه به فروکش کردن کرونا نسبت به سال گذشته محدودیت‌ها کمتر شده اما متولیان تمهیداتی بیاندیشند تا عزاداران حسینی دچار مشکل نشوند.

وی گفت: مردم عزادار حسینی در شهرستان لامرد طبق آداب و رسوم سال‌های گذشته به استقبال این ماه حزن و اندوه رفته اند و محافل و مجالس عزاداری را گرم نگه داشته اند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی لامرد به خبرنگار سبحان گفت: بیش از ۱۵۰ حسینیه و مسجد در این ایام مشغول عزاداری و کسب فیض از منابر سیدالشهداء هستند.

این مقام مسئول افزود: قریب به یک صد نفر از مبلغ و مبلغه فعالیت‌های تبلیغی را آغاز کرده اند که قریب به سی نفر از آنان از شهر مقدس قم تشریف فرما شده اند.

حجت الاسلام باقری گفت: بیش از ۸۰ هیئت فعال در شهرستان لامرد در حال عزاداری هستند که ۶۰ هیئت در سامانه طوبی ثبت هستند که به صورت رسمی فعالیت می‌کنند.

وی تصریح کرد: علاوه بر فعالیت حسینیه‌ها، فعالیت هیئت‌ها و دستجات زنجیرزنی و سینه زنی خیابانی در شهر لامرد فعال می‌باشد.

وی به موکب هایی که در سطح شهر لامرد فعال هستند اشاره کرد و گفت: این موکب ها در دهه غدیر خوب درخشیدند و هم اکنون نیز فعال هستند.

حجت الاسلام باقری با بیان این مطلب که تمامی هیئت‌های مذهبی در لامرد در روز تاسوعا در یک مکان اجتماع می‌کنند خاطرنشان ساخت: زمان و مکان دقیق این اجتماع بزرگ حسینی در روزهای آتی به سمع و نظر عزاداران حسینی خواهیم رساند.

او تصریح کرد: هیئت‌های مذهبی مراسم‌های عزاداری را به خوبی برپا می‌کنند که این مراسم‌ها برگرفته از عشق و علاقه به سرور و سالار شهیدان امام حسین (ع) بوده و هیئت‌های مذهبی و دسته‌های عزاداری سنتی از همان روز اول محرم با اجتماع در مساجد، حسینه‌ها و تکایا اقدام به برگزاری مراسم سینه‌زنی، زنجیر زنی و عزاداری می‌کنند.
خبرنگار جمشید غضنفری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha