جایگاه برتر فرودگاه استانبول به‌رغم مشکلات پساکرونا در فرودگاههای اروپا

علی‌رغم مشکلات پساکرونا در بیشتر فرودگاههای اروپا، فرودگاه استانبول در وضعیت مناسبی قرار دارد.

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری سلامت،در فصل تابستان که به دلیل کمبود پرسنل در فرودگاههای کشورهای اروپایی «هرج و مرج» به وجود آمد، فرودگاه استانبول با تعداد پروازها و مسافران جایگاه خود را در صدر اروپا استحکام بخشید.

فرودگاه استانبول در ماه ژوئن با میزبانی از 5 میلیون و 996 هزار مسافر در بین فرودگاههای اروپایی، با میانگین 1327 پرواز روزانه در بازه زمانی از 22 تا 28 جولای تبدیل به پر ترددترین فرودگاه در اروپا شد.

اولیویه یانکووچ، مدیر شورای بین‌المللی فرودگاه‌های اروپا (ACI Europe) در گفتگو با خبرگزاری آناتولی با اشاره به اینکه فرودگاه استانبول از زمان شیوع کرونا در مقایسه با دیگر کشورهای اروپایی عملکرد بهتری داشته است، اظهار داشت: خطوط هوایی ترکیه (THY)، یک شرکت جهانی با پیشرفته‌ترین فناوری‌های روز است که با امکانات، زیرساخت‌های باکیفیت، خدمات گسترده و شبکه پروازی فعالیت می‌کند.

یانکووچ با تاکید بر اینکه از ابتدای بهار شاهد بهبود نسبی در حمل و نقل هوایی بودیم، تصریح کرد: رفع محدودیتهای سفر در اکثر کشورهای اروپایی مشکلات زیادی را به وجود آورد و با افزایش شیوع کرونا کارگران زیادی از صنعت هوایی اخراج شدند. پس از عادی شدن شرایط نیز نتوانستند نیروهای خود را تقویت کنند و به این دلیل شاهد هرج و مرج در بیشتر فرودگاههای اروپایی بودیم.

وی با تاکید بر اینکه اکنون نیز فشارهای تورمی فزاینده پس از جنگ روسیه و اوکراین باعث ایجاد ابهام در بخش هوانوردی شده، افزود: شاهد فشارهای قابل توجهی در تقاضا هستیم که منجر به کاهش ترافیک هوایی در سراسر شبکه فرودگاه‌های اروپا می‌شود.

-جایگاه مناسب استانبول در میان فرودگاههای جهان

احمد بولات، رئیس هیئت مدیره و کمیته اجرایی هواپیمایی ترکیه نیز گفت: فرودگاه استانبول در خدماتی مانند چک‌این، تحویل چمدان، پارکینگ هواپیما و امکانات تاکسی و همچنین ایجاد راحتی برای میهمانان در هر مرحله از سفر، توانسته رضایت مسافران را جلب کند.

وی تصریح کرد: تعداد پرسنل شاغل در بخش هوانوردی در جهان به دلیل اخراج کارکنان نسبت به دوره قبل از همه‌گیری کرونا 21 درصد کاهش داشته است. در مورد شرکت‌های هواپیمایی نیز می‌توان گفت که تعداد کارکنان نسبت به دوره قبل از همه‌گیری 10 درصد کاهش داشته و این رقم در فرودگاهها حدود 5 درصد است.

بولات با بیان اینکه هواپیمایی ترکیه از نیروی کار خود در چارچوب سیاست حمایت از اشتغال محافظت کرده و آموزش‌هایی را برای آماده سازی آنان برای دوره پس از اپیدمی ارائه داده، افزود: معتقدم با افزایش بهینه‌سازی فرودگاه‌ها و با کار موثر و جمعی همه ارگان‌ها از بالا تا پایین می‌توان نتایج موثرتری به دست آورد. با وجود مشکلات گوناگون که آخرین آنها تهاجم روسیه به اوکراین است می‌توان بر مشکلات هوانوردی غلبه کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha