زیرساخت الکترونیک شدن شهرداری زنجان انجام شده است /شهرداری زنجان نیروی متخصص ندارد

رئیس شورای اسلامی شهر زنجان با بیان اینکه یکی از اولویت های ما امسال زیرساخت های لازم برای دولت الکترونیک در شهرداری است گفت : در حال حاضر کارهای مطالعاتی و نرم افزاری لازم انجام شده است و در ماه های آینده این کار انجام می‌گیرد تا مراجعات مردمی در شهرداری به حداقل برسد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سلامت(طبنا) زنجان ، منصور مرادلو ظهر روز چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه  ضمن تسلیت ایام سوگواری اباعبدالله الحسین(ع)با بیان اینکه در طول یک سال گذشته سعی بر این شد تا ارتباط تنگاتنگی با اصحاب رسانه داشته باشیم اظهار کرد: اصحاب رسانه با فکر و اندیشه ای را ترویج کنند و مطالبه گر باشند تا با ظرفیت در شهر برای اطلاع رسانی مطلوب استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه یکی از اولویت های ما امسال  زیرساخت های لازم برای دولت الکترونیک در شهرداری انجام شود افزود: یکی از مطالباتی که دستگاه های نظارتی از ما دارند این است که شهرداری باید تلاش کند  مراجعات مردمی به حداقل برسد و در حال حاضر کارهای مطالعاتی و نرم افزاری لازم انجام شده است و در ماه های آینده این کار انجام می‌گیرد.

رئیس شورای اسلامی شهر زنجان با اشاره اینکه در بودجه ۱۴۰۰ بودجه عمرانی افزایش داشته و بودجه جاری کاهش پیدا کرده است بیان کرد: این موضوع یک مزیت است و در اول سال جاری به غیر از ۱۰۰ میلیارد افزایشی اعتبار آسفالت  ،یک هزار و ۳۲۰ میلیارد تومان بودجه تحقق یافته است.

مرادلو با اشاره به اینکه بودجه عمرانی در سال ۴۰۱ ، ۵۷ درصد  اعتبارات عمرانی و ۴۳ درصد نیز اعتبارات جاری در بودجه در نظر گرفته شده است  اظهارکرد: طی جلسه ای که با امور معاون اقتصادی و مالی صورت گرفت بیان شد که این مقدار از ۶۰ درصد نیز عبور خواهد کرد .

وی با تأکید بر اینکه در حال حاضر هیچ بدهی شهرداری ندارد افزود : تحقق ۱۰۰ درصدی بودجه در چهارماهه  سال ۱۴۰۱ انجام شده است.

این مسئول با بیان اینکه مشکل اصلی مرکز شهر پارکینگ است بیان کرد: در اول خیابان سعدی جنب مخابرات پارکینگ با ۱۵۲ واحد در اواخر پاییز آماده و در دسترس شهروندان قرار می‌گیرد.

مرادلو با اشاره به افتتاح  ایستگاه آتش نشانی در گلشهر زنجان بیان کرد: این ایستگاه با اعتبار ۱۰ میلیارد ساخته شده است و این ایستگاه علاوه بر ۲۰ نفر نیروی آتش نشان ،ماشین آلات و تجهیزات لازم مورد نیاز دارد و همچنین نردبان ۶۴ متری آتش نشانی نیز طی قول های داده شده در بودجه ۴۰۱ تخصیص  می یابد .

وی با اشاره به ساماندهی و اعتراضات مردمی در خصوص اتوبوس های شهری خاطرنشان کرد: این طرح برای شورای ترافیک استان بود که به نام شهرداری تمام شد و متأسفانه این طرح به صورت ناقص انجام شد.

این مسئول با بیان اینکه پیش از اجرای این طرح ۱۴۰ دستگاه اتوبوس همکاری می‌کردند و بعد از اجرای طرح این مقدار به ۸۰ دستگاه اتوبوس کاهش پیدا کرد افزود : برنامه ما این شد که ناوگان حمل و نقل را تجهیز کنیم که در حال حاضر ۳۰ دستگاه اتوبوس پیمانکار آن مشخص شده است .

مرادلو تصریح کرد:  در پارکینگ شهرداری ۴۳ دستگاه اتوبوس وجود دارد افزود : راننده های شهرداری عموما بازنشسته شده اند و یا تغییر پست داده اند و نزدیک به ۳ سال این ۳۰ دستگاه اتوبوس در پارکینگ بلااستفاده ماند و بارها تذکرات لازم توسط شورا صورت گرفت .

وی با بیان اینکه با افزایش ۳۰ دستگاه اتوبوس  تعداد اتوبوس ها در شهر زنجان به ۱۱۰ دستگاه اتوبوس می‌رسد اظهار کرد: ۱۸ دستگاه  اتوبوس  یارانه ای در حال آماده سازی و پرداخت ها صورت گرفته است.

رئیس شورای اسلامی شهر زنجان با اشاره به اینکه در شهرداری زنجان کسری نیروی متخصص داریم افزود :  به عنوان نمونه در حال حاضر یک نیروی متخصص نقشه بردار ، در شهرداری وجود ندارد  و موضوع کمبود نیروی متخصص معظل شهرداری است .

مرادلو با اشاره به آمار قابل توجه زمین‌های رهاشده در شهر زنجان که  یکی از مشکلات شهری و مورد اعتراض شهروندان در سطح شهر است اظهارکرد: : یک میلیون و ۲۰۰ هزار مترمربع زمین رها شده در سطح شهر زنجان وجود دارد که  سال های سال به حال خود رها شده اند و اگر توانایی ساخت را ندارند  باید هرچه سریع تر  تعیین تکلیف شوند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha