حسینیه اعظم میزبان همایش شیرخوارگان حسینی در زنجان

مسئول اجرایی همایش شیرخوارگان حسینی زنجان گفت : همایش شیرخوارگان حسینی در اولین جمعه محرم(۱۴مرداد)‌همزمان با سراسر کشور در حسینیه اعظم زنجان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا)از زنجان،  ناصر نجات در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امسال نیز همایش شیرخوارگان حسینی همزمان با سراسر کشور در جمعه نخست محرم برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه این مراسم در اولین جمعه محرم در سراسر کشور برگزار می‌شود خاطرنشان کرد: همایش شیرخوارگان حسینی ۱۴ مرداد ماه سالجاری ساعت ۸  صبح در حسینیه اعظم زنجان به یاد ۶ ماهه کربلا حضرت علی‌اصغر(ع) برگزار می‌شود.

مسئول اجرایی همایش شیرخوارگان حسینی زنجان با بیان اینکه امسال ۱۰  هزار دست لباس از ۲۰۰ کیلو پارچه برای همایش شیرخوارگان دوخته شده است، اضافه کرد: لباس‌های مراسم متحدالشکل به صورت سبز رنگ و پیشانی‌بند یا صاحب‌الزمان(عج) است. 

نجات افزود : این مراسم با سخنرانی حجت الاسلام برگی و حضور مادحین اهل بیت عصمت و طهارت استان زنجان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری سلامت: همایش شیرخوارگان حسینی آئین سوگواری به یاد کودکانی است که در روز عاشورا به شهادت رسیده‌اند. این مراسم در صبح روز اولین جمعه ماه محرم هر سال در مساجد، حسینیه‌ها و تکایای شهرهای ایران و برخی کشورهای جهان برگزار می‌شود. در این مراسم مادران به همراه کودکان شیرخوار خود با لباس، روسری و پیشانی‌بند به رنگ سبز حضور می‌یابند و شرکت‌کنندگان برای علی اصغر کودک شیرخوار امام حسین(ع) در کربلا به گریه و عزاداری و مرثیه‌سرایی می‌پردازند و گهواره نمادین او را در مجلس می‌گردانند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha