نقش ویژه نبود تقوای سیاسی در شهادت امام حسین(ع)

امام جمعه موقت بیرجند با تأکید بر اینکه ریشه صحنه‌های زیبای عاشورا و انقلاب در فرهنگ ناب اسلام است، گفت: در کربلا برخی تقوای عبادی داشتند اما چون تقوای سیاسی نداشتند حجت خدا را یاری نکردند.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) خراسان جنوبی، حجت الاسلام حسین مختاری ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه بیرجند با اشاره به لزوم توجه به تقوای سیاسی و اجتماعی اظهار کرد: تقوا تنها تقوای عبادی نیست و خودسازی فردی با نماز، روزه، لقمه حلال و رعایت عدالت مقدمه است که فرد صالح شود تا ولی و امام زمانش را یاری کند.

امام جمعه موقت بیرجند با اشاره به اینکه اهل بیت(ع) در راه مبارزه سیاسی با حاکمان ظالم و اصلاح جامعه زندانی و به شهادت رسیدند، افزود: ماندگارترین افراد در تاریخ که اکنون پس از ۱۴۰۰ سال به نیکی از آنان یاد می کنیم مجاهدان و شهدای راه خدا هستند که تقوای سیاسی داشتند.

حجت الاسلام مختاری با اشاره به اهمیت تولی و تبری، تصریح کرد: دشمن در این چهل سال با زور اسلحه نتوانسته ما را به جدای از ولی فقیه و تقوای سیاسی بکشاند اکنون هم باید هوشیار باشیم تا با جنگ اقتصادی ما را جدا نکند و باید هر روز ابعاد تقوای خود را افزایش دهیم.

امام جمعه موقت بیرجند در بخش دوم خطبه های این هفته ضمن تسلیت ایام محرم‌ حسینی، گفت: قیام عاشورا حماسه زیبای انسانی بود و عاشوراییان حسینی حد اعلای صفات ایثار، شجاعت، ولایتمداری را به نمایش گذاشتند همچنان که در مقابل دشمن اوج رذالت و فسق و فجور خود را نشان داد.

حجت الاسلام‌ مختاری با بیان اینکه در چند قرن اخیر استکبار و آمریکای جنایتکار، میلیون ها انسان را در کشورهای مختلف کشتند و ملت ها را غارت کردند، افزود: دشمن در این بیش از چهل سال علیه ملت جمهوری اسلامی ایران از هیچ فتنه و توطئه ای دریغ نکرد و ملت ایران نیز با رشادت و مقاومت تابلوهای زیبایی را به نمایش گذاشتند.

وی ادامه داد: ریشه صحنه های زیبای عاشورا و انقلاب اسلامی در فرهنگ ناب اسلام و توحید است و باید این ریشه های زیبا را حفظ کرد.

امام جمعه موقت بیرجند گفت: باید ابتدا فرهنگ مادی‌گرایی را در وجود خودمان بزداییم و خودسازی کنیم و تا این فرهنگ از جامعه نرود صحنه های زشت وجود خواهد داشت.

حجت الاسلام مختاری عنوان کرد: دشمن نقطه قوت ما را که فرهنگ اسلامی است به خوبی فهمیده لذا جنگ ترکیبی وسیعی را به راه انداخته تا ترویج با بی بندباری جنسی، طرح مسئله حجاب اجباری و ... ما را از عفاف و پاکی و راه اهل بیت(ع) جدا کرده و خلع سلاح فرهنگی کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha