آمادگی اورژانس  مشهد در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی

رئیس مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی مشهد از آمادگی اورژانس پیش بیمارستانی این دانشگاه در تاسوعا و عاشورای حسینی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از خراسان رضوی،دکتر علی یزدانی ضمن تسلیت ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان و یاران باوفایش اظهار کرد: 14 دستگاه آمبولانس و دو پایگاه در حرم مطهر رضوی در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی آماده خدمت رسانی به زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی هستند.

وی خاطر نشان کرد: دو پایگاه شهید سلیمانی و شهیدان حسینی در حرم مطهر رضوی و شش پایگاه اورژانس 115 در اطراف حرم مطهر، مسئولیت خدمت رسانی به زائران عزادار را بر عهده دارند.

رئیس مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی مشهد تصریح کرد: علاوه براین آماده باش کلیه پایگاه های اورژانس شهری و جاده ای مشهد و حضور 24 ساعته کارشناس در مرکز اتاق بحران دانشگاه و مرکز مراقبت های mcmc نیز در این روزها برنامه ریزی شده است تا بتوان به بهترین شکل ممکن خدمات رسانی کرد.

دکتر یزدانی با اشاره به حضور 24 ساعته کارشناس در مرکز کنترل ترافیک، گفت: این کارشناس جهت پایش مسیر های منتهی به حرم مطهر رضوی و نظارت بر انتقال به موقع بیماران احتمالی مستقر هستند.

وی با بیان اینکه آماده باش کلیه نیروهای ستادی و عملیاتی نیز در ایام عزای حسینی انجام می شود، ابراز کرد: دو موتور آمبولانس ، یک اتوبوس آمبولانس و یک بالگرد نیز در حالت آماده باش هستند.

رئیس مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیان کرد: پرهیز از تماس غیر ضروری با اورژانس115 در این ایام ضروری است تا به بیماران مشمول فوریت های پزشکی رسیدگی شود ، همچنین بیماران بدحال و یا مشکوک به کرونا با سامانه 191 تماس بگیرند و به مراکز بهداشتی مراجعه کنند .

وی گفت: رعایت پروتکل های بهداشتی اعم از حفظ فاصله گذاری اجتماعی، استفاده مستمر از ماسک و پخش نذورات طبق ضوابط بهداشتی باید در مراسم مذهبی رعایت شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha