درخواست همکاری هیئات مذهبی با پلیس راهور در خصوص روان سازی ترافیک

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ در برنامه شهر امن شبکه 5 سیما با اشاره به اینکه فردا و پس فردا اوج مراسمات در سطح معابر پایتخت است همکاری کامل مسئولان برگزاری هیئات مذهبی را با پلیس راهور در خصوص روان سازی ترافیک سطح شهر خواستار شد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری سلامت، سردار محمد حسین حمیدی در برنامه شهر امن شبکه 5 سیما با بیان اینکه تامین و برقرای امنیت و نظم عبور و مرور مراسم ها بر عهده پلیس راهور است از رانندگان نیز خواست ملاحظه تردد عابرین را داشته باشند .

سردار حمیدی ضمن عرض تسلیت به مناسبت ایام سوگواری و شهادت حضرت ابا عبدالله الحسین علیه السلام و یاران با وفایش گفت : از ابتدای ماه محرم و از دهه اول مراسمات در سطح شهر شروع شد و همکاران بنده حدود پنج هزار تکیه و هیئت را در سطح معابر پایتخت از لحاظ ترافیکی کنترل کردند.

رییس پلیس راهور تهران بزرگ در بخش دیگری از سخنان خود بر برخورد جدی پلیس با تخلفات حادثه ساز تاکید کرد و گفت: پلیس اغماضی در برخورد با تخلفات سرعت نخواهد داشت .

سردار حمیدی از توقیف ساعتی ادامه داد: طی چند ماه گذشته هزاران دستگاه خودرو که تخلفات سرعت و حادثه ساز در حوزه‌های بزرگراهی داشته اندتوقیف ساعتی ده اند و علاوه بر اعمال قانون و جریمه، نمرات منفی در گواهینامه آنان ثبت شد.

رییس پلیس راهور تهران بزرگ با بیان اینکه برخورد با تخلف اضافه بار در دستور کار پلیس است گفت: رانندگان این مهم را به مدیران خود تذکر دهند.

سردار حمیدی افزود: کار برخی شرکت های متخلف در حوزه بار به تعلیق دو ماهه آنان انجامیده است.

وی گفت: یکی از برخوردهایی که پلیس راهور در دستور کار خود دارد برخورد با تخلف اضافه بار است که هم به خودرو آسیب می زند و هم ایمنی خودرو را در حرکت پایین می آورد .

رییس پلیس راهور تهران بزرگ در ادامه بر برخورد جدید با تخلف پلاک تاکید کرد و گفت: تخلف پلاک شوخی بردار نیست و متخلفین در طرح موتوریار حضور نخواهند داشت و خودرو متخلفین به پارکینگ منتقل می‌شود .

سردار حمیدی با بیان اینکه در طرح موتوریار نزدیک به سیصد هزار نفر آموزش میدانی دیده اند گفت: از ابتدای اجرای طرح موتور یار کفی‌ها در طرح بود و اگر راننده ای اصرار بر تخلف داشت با استفاده از کفی موتور سیکلت وی را به سمت پارکینگ هدایت می‌کردیم و اگر هم به قانون تمکین می‌کرد ، به پیشنهاد پلیس در طرح موتوریار شرکت می‌کرد و ما اصراری بر جابجایی موتور وی به سمت کفی و پارکینگ ها نداشتیم .

سردار حمیدی ادامه داد : اما نمی توانیم از یک تخلف بگذریم و به عنوان تخلف ساعتی با آن کنار بیاییم . وی با بیان اینکه تخلف فقدان ، مخدوشی و پوشش پلاک دیگر از حالت تخلف می‌گذرد و و وارد حوزه جرایم می‌گردد گفت: متاسفانه بخشی از جرایم امنیتی و انتظامی به همین تخلفات مخدوشی و پوشش پلاک باز می‌گردد.

وی گفت: لذا این تخلف از حوزه موتوریار خارج می‌گردد و با استفاده از کفی موتور سیکلت ها به پارکینگ منتقل می‌شوند و در مدتی هم که این طرح با شدت بیشتری اجرا شد موتورسیکلت های زیادی به پارکینگ منتقل شدند که برخی از این موتورها به لحاظ ظاهری دیگر از پارکینگ خارج نخواهند شد چون به نظر می رسد که هم اصالت نداشته باشند و اسناد و مدارکی مالکیتی نداشته و رسما از چرخه ترافیک خارج خواهند شد .

سردار محمد حسین حمیدی توصیه داشت : تخلف پلاک شوخی بردار نیست و این تخلف تخلفی است که پلیس در برخورد با آن اغماض نخواهد کرد و برخورد ها با آن نسبت به طرح موتوریار جدی تر است و خواسته آحاد جامعه است که مسایل امنیتی و انتظامی را جدی تر بگیریم لذا از عزیزانی که از این وسیله استفاده می کنند خواهش می‌کنیم که این مسایل را رعایت کرده و خود را ملزم به رعایت قانون بدانند .

رییس پلیس راهور تهران بزرگ گفت: ما در گذشته در برخورد با تخلفات موتورسیکلت ها آنها را به پارکینگ منتقل می‌کردیم و این موتورها در پارکینگ ها رسوب می‌کرد و باقی می ماند و واقعا مزاحمت های زیادی برای مالکین ایجاد می‌شد و از این رو برخورد با این تخلفات را تغییر دادیم و و برای این منظور در خصوص تخلفات قابل اغماض با مجوز مراجع قضایی و هماهنگی‌های صورت گرفته، ضمن توقف راکب در محل تخلف و برخورد با وی، ضمن دادن آموزش های لازم به او راکتی در اختیار وی قرار داده می‌شود تا هم از ظرفیت این راکب در سطح سواره رو استفاده شود و هم اینکه این حجم موتورسیکلت ها که به پارکینگ هدایت می‌شود را به حداقل خود برسانیم که بازخورد خوبی هم از آن گرفتیم .


ویدئوها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha