آیا مقاومت فلسطین دشمن را به جنگ فرسایشی کشانده است؟

تجاوز رژیم صهیونیستی به غزه وارد سومین روز خود شده است؛ این رژیم طی این سه روز با بمباران منازل غیر نظامیان در سراسر غزه، شمار زیادی را به شهادت رسانده یا مجروح کرده است.

رهبران جنبش جهاد اسلامی می گویند مقاومت فلسطین درگیر جنگی تمام عیار با رژیم صهیونیستی شده است و گردان های قدس از تاکتیک جنگ فرسایشی علیه این رژیم استفاده می کند، این نوع جنگ، روشی حساب شده برای کسب اهداف معنوی در کوتاه مدت یا دراز مدت در مقابل رژیم اشغالگر است.

رهبران جهاد اسلامی خاطرنشان کرده اند که مقاومت فلسطین در حال تثبیت معادله جدید و حفظ معادله های قدرت قبلی هستند؛ این معادله پاسخ ترور نام دارد و مبدع آن، دبیر کل جنبش جهاد اسلامی است و مضمون آن این است که در ازای هر ترور، تل آویو موشک باران می شود.

آنها همچنین معتقدند که رژیم صهیونیستی، تجاوزات خود به غزه را به طور کامل با دولت آمریکا هماهنگ کرده است لذا مقاومت فلسطین در این جنگ، با دو دشمن رو به رو ست: دشمن مستقیم که همان رژیم صهیونیستی است و دشمن غیر مستقیم که آمریکاست؛ این دشمن حملات خود به مقاومت را از طریق ابزارهای منطقه ای خود دنبال می کند.

رهبران جبهه دموکراتیک برای آزادی فلسطین هم معتقدند که رژیم صهیونیستی هر بار با یکی از گروه های مقاومت درگیر می شود و این بار می خواهد جنبش جهاد اسلامی را به تنهایی و به دور از دیگر گروه ها هدف قرار دهد.

آنها خاطرنشان کرده اند: باور گروه های مقاومت فلسطین این است که از ملت فلسطین در برابر تجاوزات رژیم صهیونیستی است. دشمن این بار تجاوزات خود را با استفاده از تمام امکانات و با توسل به نیرنگ آغاز کرده است. دشمن تلاش می کند با توسل به نیرنگ، گروه های مقاومت را از یکدیگر جدا کرده و با موشک باران غزه و ترور سازمان یافته شخصیت ها، در نهایت غزه را برای همیشه نابود کند. لذا وحدت بین گروه های مقاومت یک ضرورت عینی است که جنگ قدس و جنگ های سابق آن را ایجاب کرده است.

رهبران جنبش حماس هم تأکید کرده اند که رژیم صهیونیستی یه دنبال ایجاد تفرقه در میان گروه های فلسطینی است اما این بازی ها نمی تواند فلسطینی ها را گمراه کند.

آنها خاطرنشان کرده اند که همه گروه های فلسطینی طی 70 سال گذشته در میدان مبارزه با رژیم صهیونیستی حاضر بوده اند و لذا فلسطینی ها همه تاکتیک های دشمن را می شناسند. دشمن در حال حاضر بر جنبش جهاد اسلامی تمرکز کرده است و در رسانه ها چنین وانمود کرده است که جنگش فقط با جنبش جهاد اسلامی است در حالی که رزمندگان مقاومت در جهاد و حماس و حتی اتاق عملیات مشترک با این ترفند آشنا هستند و فریب نمی خوردند. آنها می دانند که این جنگ ها در رژیم صهیونیستی بخشی از بازی سیاست است لذا به خوبی به اهداف این رژیم از این بازی ها واقف هستند.

آنها تأکید می کنند که کل عملیات رژیم اشغالگر از همان ابتدا یک ترفند تحریک آمیز بوده است تا به این وسیله گروهی را که از دید آنها ضعیف ترین گروه مقاومت بوده و امکانات و توانمندی های حماس را ندارد، به جنگ بکشانند.

رهبران حماس می گویند گام اول این بود که جهاد اسلامی را بگذارند تا نقش خود را در مبارزه با رژیم صهیونیستی ایفا کنند. اما بقیه گروه ها دست روی ماشه دارند و جنگی بزرگ در همه جبهه و در همه سطوح در پیش است. گروه های فلسطینی هرگز اجازه نمی دهند رژیم صهیونیستی یک گروه خاص را از بقیه جدا کرده و آن را نابود کند؛ همه گروه های مقاومت دست در دست هم دارند.

منبع:العالم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha