در شهر زنجان زمین خالی نداریم

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان گفت: در حال حاضر داخل شهر زنجان زمین خالی نداریم و نیاز است الحاق محدوده داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سلامت(طبنا)زنجان؛مسعود بیات منش ظهر روز سه شنبه در جلسه شورای مسکن ضمن عرض تسلیت تاسوعا و عاشورای حسینی و تبریک روز خبرنگار با اشاره به اینکه طبق برنامه ای که در طرح ملی مسکن برای استان ابلاغ شده بود و برنامه نیز به لحاظ برش جمعیتی ۴۰ درصد بیشتر از جمعیت استان تخصیص یافته است اظهار کرد: ساخت ۷۰ هزار واحد مسکونی برنامه ۴ ساله استان است که از این تعداد ۲۰ هزار واحد مسکونی روستایی در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به اینکه ۵۰ هزار واحد مسکونی باقی مانده برای مسکن شهری است افزود :کل این تعداد واحد مسکونی برای مسکن حمایتی، بخش خصوصی، تعاونی ها و بافت های فرسوده تقسیم بندی شده است .
مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان با بیان اینکه ۲۴ هزار واحد مسکونی در برنامه ۴ ساله ساخت مسکن برای بافت فرسوده و خود مالکی در نظر گرفته شده است بیان کرد: سالانه باید ۶ هزار واحد مسکونی را توسط بخش خصوصی در بافت های فرسوده و سایر بافت ها در ۲۱ شهر انجام شود .

بیات منش با بیان اینکه طبق بررسی های انجام شده از سال های گذشته سالیانه در حدود ۵ هزار واحد در ۵ سال اخیر توسط بخش خصوصی در بافت ها و سایر بخش ها کار شده است و به همین دلیل مسکن حمایتی تعداد واحد را بیشتر کردیم تا ۳۷ هزار واحد مسکونی را در طی ۴ سال داشته باشیم.

وی با بیان اینکه در خصوص ۳۷ هزار واحد مسکونی برش شهرستانی صورت گرفت خاطرنشان کرد: از این تعداد ۲۳ هزار واحد مسکونی برای شهر زنجان و بیش از ۳ هزار واحد برای شهرستان ابهر ، و هزار واحد برای هیدج و...تقسیم بندی شده است.

این مسئول با اشاره به اینکه در برخی از شهرهای کوچک از جمله نیک پی ،ارمغانخانه متقاضی موثری نداریم افزود : بنیاد مسکن از طریق تسهیلات ثبت نامی ها را پوشش می‌دهند، هرچند که زمین در تمامی شهرها تأمین شده است .

بیات منش با بیان اینکه در استان زنجان ۲ الی ۳ شهر مهم داریم که حدود ۶۵ درصد این مسکن شهری در شهر زنجان قرار دارد افزود: تا به امروز در شهر زنجان در حدود ۱۶ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی تخصیص پروژه داریم و شروع شده است که از این تعداد یک هزار و ۵۰۰ واحد بخش مسکن نیروهای مسلح و بنیاد شهید است که ۱۵ هزار واحد نیز تا الان به ثبت نامی های انجام شده تخصیص پروژه صورت گرفته است .

وی با بیان اینکه آنچه از ثبت نامی های اخیر متقاضی مسکن که بیشترین آن مربوط به شهر زنجان بود خاطرنشان کرد: ۶ هزار واحد مسکونی برای شهر زنجان است که حدود ۱۰ هزار متقاضی کارهای تشکیل پرونده آنان انجام می‌شود و به پروژه ها تخصیص داده می‌شود.

وی با اشاره به اینکه برای ۳ هزار واحد باقی مانده در شهر زنجان کمبود زمین خواهیم داشت اظهار کرد: در حال حاضر داخل شهر زنجان زمین خالی نداریم و نیاز است الحاق محدوده داشته باشیم.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان با اشاره به ثبت نام ۱۷ هزار مجرد در طرح ملی مسکن در شهر زنجان بیان کرد : طبق نامه ابلاغی از سوی وزیر راه و شهرسازی در برنامه مسکن مجردها در اولویت آخر باشند به همین دلیل مجرد ها را حذف کردیم و طبق نامه ابلاغی استان های که طبق برنامه جلوتر هستند اولویت متأهلان باشد .

وی با اشاره به اولویت‌های تخصیص مسکن در این طرح برای متأهلان افرود : ترتیب اولویت بندی به این صورت بود که به لحاظ تعداد فرزندان، سن بالاتر و سابقه تاریخ ازدواج با این ۳ مولفه اولویت بندی صورت گرفته است .

این مسئول با اشاره به پروانه ساخت واحد های مسکونی بیان کرد : برای برخی از واحدها که دارای پروانه نیستند دستور نقشه از سوی شهرداری دریافت کرده ایم و باتوجه به اینکه فرایند صدور پروانه طولانی است طرح ها در کمیته های فنی مصوب میشود و شهرداری نیز در شروع پروژه پروانه موقت صادر کنند و پیش از این نیز در مسکن مهر برای شروع پروژه پروانه موقت صادر میشد و انتظار داریم شهرداری ها نیز این مصوبه شورای مسکن را عملیاتی کنند و برای پروژه ها پروانه صادر کنند.

صدور پروانه بعد از ساخت تخلف محسوب می‌شود

علیرضا فیروزفر شهردار زنجان در ادامه با اشاره به صدور پروانه ساخت بیان کرد: در صدور پروانه یک سری قوانینی وجود دارد که باید این قوانین رعایت بشود و پروانه بعد از ساخت تخلف محسوب می‌شود.

وی تصریح کرد: در خصوص مسکن ملی ما از این قانون سرپیچی کردیم که به عنوان نمونه در کوی زیتون که در مرحله بتن ریزی سقف است ولی هنوز پروانه صادر نشده است که به نوعی تخلف کرده ایم تا کارها زودتر پیش برود .

شهردار زنجان با اشاره به اینکه این تعامل صدور پروانه بین شهرداری و راه و شهرسازی است که پروژه ها متوقف نشود افزود : ولی در برخی پروژه ها نیز با تمام تعاملات نقشه های رسیده کاملا مغایر با ضوابط و مقرارت بوده است و برگشت داده شده است .

فیروزفر خاطرنشان کرد: تا وقتی نقشه ها کامل نشود ما اجازه صدور پروانه را نداریم مگر اینکه ابلاغ کشوری صادر شود.


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha