اعطای وام بلاعوض ۵۰ میلیون تومانی برای بیماران در انتظار پیوند کمیته امداد

مدیرکل بهداشت، بیمه‌های اجتماعی و درمان کمیته امداد کشور گفت: ۵۰ میلیون تومان وام بلاعوض برای بیماران در انتظار پیوند تحت پوشش کمیته امداد در نظر گرفته شده است که در وجه انجمن های کلیوی واریز می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سلامت(طبنا )مجتبی احمدلو امروز در روند بازدید از انجمن خیریه کلیوی زنجان، اظهار کرد : خوشبختانه انجمن‌های زیادی در کشور وجود دارند که در حال ارائه خدمات به بیماران هستند اما انجمن خیریه کلیوی از جمله قدیمی‌ترین انجمن‌هایی است که سال‌های طولانی خدمات تخصصی به بیماران ارائه می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه کمیته امداد از همان ابتدا با انجمن خیریه کلیوی ارتباط کاری داشت و مبنای خدمت‌رسانی را به افراد عضو انجمن قرار داده بود، افزود: کمیته امداد به انجمن‌ها به خصوص انجمن حمایت از بیماران کلیوی اعتماد دارد و بالاترین تعامل را با همین انجمن داریم.

مدیرکل بهداشت، بیمه‌های اجتماعی و درمان کمیته امداد کشور با بیان اینکه مبنای کمک ما نیز از طریق همین انجمن انجام می‌شود و کمک مالی مستقیما به حساب بیمار که در لیست پیوند قرار دارد واریز نمی‌شود، گفت: باید اقدامات از طریق همین انجمن توسط اعضا انجام شود.

احمدلو با اشاره به اینکه در حوزه قراردادها با اینکه خودمان بیمه‌گر بودیم، حتما با کلینیک‌های شفا قرارداد داشتیم ادامه داد: سعی می‌کردیم بیماران دیالیزی را از طریق کلینیک شفا، حمایت کنیم، به عبارتی ارتباط کمیته امداد با انجمن ارتباط قدیمی و قوی و به نوعی هم افزایی خوبی داریم .

وی با اشاره به روند طولانی دیالیز و هزینه های بالا درمان گفت : اینکه اگر بتوانیم به سمت پیوند کلیه برویم هزینه کمتر خواهد شد، و بیما از روند دیالیز راحت می‌شود.

این مسئول تصریح کرد: اعتباراتی که کمیته امداد در حوزه بهداشت و درمان دارد اعتبارات زیادی نیست، امسال جمعا در حوزه درمان مددجویان کمیته امداد که بالغ بر ۵ میلیون نفر هستند جمعا شاید ۴۰۰ میلیارد تومان بتوانیم هزینه کنیم مبلغ پایینی است.

احمدلو ادامه داد: اما برای مسائدت برای بیماری که در لیست پیوند قرار دارد با همین بضاعت اندک بالای ۵۰ میلیون تومان کمک بلاعوض در نظر گرفته‌ایم و در وجه انجمن واریز را انجام می‌دهیم.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه هزینه پیوند تا ۳۰۰ میلیون تومان افزایش یافته است تصریح کرد: همین کمک ۵۰ میلیون تومانی بلاعوض نیز که انجام می‌شود به نفع بسیاری‌ها از جمله خود بیمار، انجمن، بهداشت و درمان است.

مدیرکل بهداشت، بیمه‌های اجتماعی و درمان کمیته امداد کشور با اذعان به اینکه کمیته امداد از انجمن‌های تخصصی حمایت می‌کند، بیان کرد: هر چه قدر انجمن‌های تخصصی در حوزه بهداشت و درمان ایجاد شده و کمک کنند، به منفعت کشور خواهد داشت با این وجود امسال ۵ هزار میلیارد تومان در بودجه کمک به بیماران صعب‌العلاج و خاص دیده شده است.

احمدلو با تاکید بر اینکه اگر انجمن‌ها هم‌افزایی داشته باشند بهتر است و نباید تعدد انجمن‌ها وجود داشته باشد، یادآور شد: اگر هم‌افزایی باشد و انجمن‌ها با هم ادغام شوند بهتر می‌توانند خدمات تخصصی را ارائه دهند.

وی خاطر نشان کرد: با این وجود در سطح کشور با تعدد انجمن مواجه هستیم که خروجی ندارند، و بضاعتی برای کمک کردن ندارند باید آسیب شناسی انجام شود و وزرات بهداشت نیز به این امور وارد شود.

مدیرکل بهداشت، بیمه‌های اجتماعی و درمان کمیته امداد کشور با بیان اینکه انجمن خیریه کلیوی زنجان مورد تأیید قرار دارد تصریح کرد: افرادی که تحت پوشش کمیته امداد نباشند اما در لیست پیوند قرار داشته باشند، اما نیازمند باشند در صورت معرفی انجمن خیریه کلیوی مورد حمایت قرار خواهند گرفت به طوری که اگر امکان کمک بلاعوض نباشد این بیماران برای دریافت تسهیلات قرض‌الحسنه تا سقف ۵۰ میلیون تومان معرفی خواهند شد.

احمدلو با اشاره به افزایش بیماری در کشور بیان کرد : ادامه داد: علت اصلی فشار خون و نقص کلیه عمدتا بحث فشار خون است و متولی بحث پیشگیری وزارت بهداشت است و باید در این راستا اقدامات لازم انجام شود چراکه بحث پیشگیری از هر لحاظ بهتر بوده و هزینه کمتری را می‌طلبد بنابراین در این راستا باید انجمن خیریه کلیوی مطالبه گر باشد تا در بحث پیشگیری برنامه‌ریزی درستی انجام شود.

وی با بیان اینکه سن بیماران کلیه پایین آمده و دیالیز در سنین پایین در حال انجام است، تصریح کرد: در بحث پیشگیری، درخواست ما این است که در خصوص فشار خون و دیابت که مادر بسیاری از بیماری‌هاست اقدامات اساسی انجام شود چراکه قابل پیشگیری است.‌

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha