شناسایی ۷۵۰۰ بیمار صعب‌العلاج  تحت پوشش کمیته امداد در کشور

مدیرکل بهداشت، بیمه‌های اجتماعی و درمان کمیته امداد کشور گفت:در حال حاضر نزدیک به ۰۰ ۷۵ هزار نفر  بیمار صعب العلاج در کشور شناسایی کرده ایم که تحت پوشش کمیته امداد هستند و خدمات ویژه تری را دریافت می‌کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سلامت(طبنا) زنجان ، مجتبی احمدلو در حاشیه بازدید از انجمن خیریه کلیوی زنجان در جمع خبرنگاران با بیان اینکه امروز که توفیق شد از این مرکز بازدیدی داشته باشم اظهار کرد: در کمیته امداد استان زنجان ۲۳ مددجوی دیالیزی تحت پوشش و ۱۸ نفر مددجو پیوند کلیه انجام داده اند که تحت حمایت کمیته امداد هستند و خدمات درمانی را دریافت می‌کننند.

وی با اشاره به بازدید انجام شده از انجمن بیان کرد: خوشبختانه این انجمن از انجمن های فوق العاده قوی، بروز و خدمات خیلی خوبی برای بیماران ارائه می‌دهد و دارای دستگاه دیالیز های فوق العاده خوب و با کیفیتی است. ‌

طی صحبت های انجام شده بو مدیر این انجمن قرار شد بیمارانی که تحت پوشش کمیته امداد هستند که دیالیزی هستند و منجر به پیوند کلیه شوند توسط انجمن شناسایی و معرفی شوند تا سقف ۵۰ میلیون تومان وام بلاعوض کمک می‌کنیم.

احمدلو تصریح کرد: برای سایر افرادی که نیازمند هستند ولی تحت پوشش امداد نیستند نیز تا سقف ۵۰ میلیون تومان وام قرض الحسنه بانکی میتوانیم کمک کنیم .

شناسایی ۷۵۰۰ بیمار صعب‌العلاج  تحت پوشش کمیته امداد در کشور

وی با اشاره به تعداد بیماران خاص تحت پوشش کمیته امداد افزود: ما در کل کشور بیماران خاص که اعم از بیماران کلیوی، ام اس،هموفیلی و تالاسمی است جمعا نزدیک به ۷هزار و ۵۰۰ نفر تحت پوشش داریم.

با اشاره به اینکه بیماران صعب العلاج زیادی از جمله دیالیزی ،انواع سندروم ها و بیماران سخت و مزمن و پرهزینه که به عنوان بیمار صعب العلاج در نظر گرفته و مورد حمایت قرار میگرند بیان کرد : در حال حاضر نزدیک به ۰۰ ۷۵ هزار نفر شناسایی کرده ایم و خدمات ویژه تری را ارائه می‌دهیم.

احمدلو ادامه داد: اعتبارات حوزه بهداشت و درمان را دو قسمت کرده ایم که برای بیماران خاص و صعب العلاج یک خدمات بهتر و بیشتری را ارائه می دهیم و برای سایر بیماران خدمات معمولی تر .

وی افزود: جمعا نزدیک به ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای بیماران در سال جاری و نزدیک به ۸۰۰ میلیارد تومان به صورت وام قرض الحسنه برای بیماران در نظر گرفته شده است .

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha