افزایش هزینه پیوند کلیه: عدم رغبت بیماران به پیوند 

مدیر انجمن خیریه کلیوی استان زنجان گفت: تنها راه  بیماران دیالیزی پیوند کلیه است که با افزایش هزینه عمل پیوند به ۲۰۰ الی ۳۰۰ میلیون  بیماران به عمل پیوند کلیه رغبت نشان نمی‌دهند و با افزایش بیماران دیالیزی مواجه می‌شویم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سلامت محمدرضا طهماسبی ظهر روز پنجشنبه در نشست با مدیرکل بهداشت، بیمه‌های اجتماعی و درمان کمیته امداد کشور در سالن جلسات انجمن کلیوی زنجان ضمن عرض قبولی عزاداری اباعبدالله‌الحسین با بیان اینکه این انجمن سابقه بیش از ۴۰ ساله دارد اظهارکرد : این انجمن ارتباط خوبی در راستای اهداف نسبت به سازمان ها شهرداری ارگان های دیگر داشته و دارد.

وی با بیان اینکه در طول این مدت فعالیت انجمن پشتیانی های خوبی برای امور درمان بیماران کلیوی بخصوص پیوند کلیه صورت گرفته است و بیماران به چرخه فعالیت اجتماعی بازگشته اند .

مدیر انجمن خیریه کلیوی استان زنجان با بیان اینکه تمامی ظرفیت های شکل گرفته در انجمن حاصل کمک های خیرین و مردم نوع دوست زنجانی است افزود: برای مدیریت هزینه های مردمی به تنهایی صورت نمی‌گیرد مگر اینکه پشتیبانی فکری خوبی برای این مدیریت باشد که در این انجمن با تشکیل کمیته تخصصی ۱۲گانه تا بتوانیم مدیریت خوبی در کمک های مردمی برای بیماران صورت گیرد که الحمدلله موفق بوده ایم.

طهماسبی با اشاره به افزایش بیماران دیالیزی بیان کرد : تنها راه این بیماران دیالیزی پیوند کلیه است که با افزایش هزینه عمل پیوند به ۲۰۰ الی ۳۰۰ میلیون که هم بیماران و ما که متولی این قضیه هستیم رنج می‌بریم و این موضوع باعث عدم رغبت بیماران به پیوند شده است و ما رابا مشکل مواجه کرده است.

وی با بیان اینکه طی تفاهم نامه همکاری با کمیته امداد که بصورت آگاهانه انجام شده است اظهار کرد: این موضوع می‌تواند برای تقویت کمک های درمان باشد چرا که هدف کمیته توان بخشی نیازمندان است .

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha