با وجود ظرفیت‌های متنوع فقر و محرومیت در استان پذیرفتنی نیست

آیت الله رئیسی با اشاره به ظرفیت‌های استان کرمان در حوزه‌هایی چون کشاورزی، باغداری، معادن، مراکز متعدد علمی، نیروی انسانی کارآمد و جوان، گفت: با وجود ظرفیت‌های متنوع وجود فقر و محرومیت در استان پذیرفتنی نیست.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری سلامت،آیت الله دکتر سید ابراهیم رئیسی بعد از ظهر امروز پنج‌شنبه در بدو ورود به استان کرمان در جمع خبرنگاران با ابراز خرسندی از اینکه حسن ختام دور اول سفرهای استانی دولت مردمی به مقصد استان کرمان برگزار می‌شود، اظهار داشت: کرمان، مهد مردان و زنان فرهیخته‌ای از شعرا، ادیبان، هنرمندان و چهره‌های برجسته علمی است.
رئیس جمهور با گرامیداشت یاد و نام شهید حاج قاسم سلیمانی، خاطرنشان کرد: شهید سلیمانی نماد مقاومت و مایه افتخار کشورمان و جهان اسلام است. رهبر معظم انقلاب از ایشان به عنوان یک مکتب یاد کردند که همواره باید مورد توجه همگان قرار گیرد.
دکتر رئیسی با اشاره به اینکه استان کرمان بیش از ۶ هزار و ۵۰۰ شهید و بیش از ۱۹ هزار جانباز و ایثارگر تقدیم نظام اسلامی کرده است، از این استان به عنوان پایتخت مقاومت یاد کرد.
رئیس جمهور با تشریح ظرفیت‌های استان کرمان در حوزه‌هایی چون کشاورزی، باغداری، معادن، مراکز متعدد علمی، نیروی انسانی کارآمد و جوان، گفت: کرمان را باید به عنوان بهشت معادن ایران نامگذاری کرد. این استان همچنین ظرفیت‌های بسیار گسترده‌ای نیز در عرصه گردشگری دارد و از همه این ظرفیت‌ها مهم‌تر نیروی انسانی کارآمد، جوان و تحصیلکرده و وجود حدود ۱۰۰ مرکز دانشگاهی، آموزش عالی و تربیت نیروی انسانی در استان است.
دکتر رئیسی تاکید کرد: با وجود ظرفیت‌های متنوع، بیکاری در کرمان معنا و مفهوم ندارد و فقر و محرومیتی که امروز در استان ، بویژه در جنوب کرمان شاهد آن هستیم، زیبنده کرمان نیست.
آیت‌الله رئیسی با تاکید بر اینکه فقر و محرومیت موجب شکل‌گیری جلوه‌های بدی در جامعه می‌شود، خاطرنشان کرد: دولت خود را مصمم می‌داند پروژه‌های نیمه تمام استان را تکمیل و برای رفع فقر و محرومیت در کرمان تمام تلاش خود را به کار گیرد.
رئیس جمهور اظهار داشت: هر جا مشارکت مردم به کار گرفته شد، شاهد موفقیت بودیم. مشارکت مردم در سرمایه‌گذاری در استان، به ویژه در جنوب کرمان بسیار اهمیت دارد و استفاده از ظرفیت‌های مردمی در توسعه معادن استان نیز از برنامه‌های دولت است.
دکتر رئیسی با بیان اینکه قبل از سفر دولت به استان بررسی‌هایی درباره مشکلات و مسائل استان با مشورت نماینده محترم مقام معظم رهبری در استان، استاندار، مدیران و نمایندگان محترم مجلس و نمایندگان محترم مجلس خبرگان انجام گرفته است، گفت: مصوباتی برای رفع مشکلات استان تدوین شده که در جلسه شورای اداری و در حضور مدیران استان بررسی و نهایی خواهد شد و پس از نهایی شدن اجرای آنها به طور جدی از سوی مدیران استانی و همکاران ما در مرکز دنبال می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha