اتخاذ تصمیمات بهتر در سایه تفویض اختیارات به استان ها

وزیر امور اقتصادی و دارایی در نشست با فعالان اقتصادی استان کرمان، گفت: اگر برخی اختیارات به استان ها تفویض شود، صاحبنظران و کارشناسان بومی می توانند بهترین تصمیمات را اتخاذ کنند

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ سید احسان خاندوزی در حاشیه سفر هیات دولت به استان کرمان در نشست با فعالان اقتصادی استان کرمان که در محل اتاق بازرگانی برگزار شد، گفت: اگر برخی اختیارات به استان ها تفویض شود، صاحبنظران و کارشناسان بومی می توانند بهترین تصمیمات را اتخاذ کنند، که وزارت اقتصاد در حوزه بانکی این اقدام را انجام داده و تعیین تکلیف برخی پرونده های بانکی را به خود استان ها واگذار کرده است.

وی بیان کرد: در ستاد اقتصادی دولت برای کمک به رشد تولید و رونق اقتصاد ملی برنامه هایی برای کمک به تسهیل تولید، صدور مجوزها و تامین مالی طرح ها در نظر گرفته شده که می توان به بازگشت مالیات ها و عوارض دو هزار و ۴۰۰ شرکت در استان های مختلف کشور، به استان اشاره کرد که خبر خوبی برای مجموعه های مختلف است.

وزیر امور اقتصادی و دارایی، با بیان اینکه نقدینگی در کشور زیاد است، تصریح کرد: باید ابزارهای لازم برای در خدمت گرفتن این نقدینگی با هدف سود آوری اقتصادی طراحی و اعتماد لازم جلب شود.

خاندوزی در ادامه با اشاره به طرح مسائل مختلف فعالان اقتصادی در حوزه های بانکی و مالیاتی گفت: در احکام اقاله بانکی باید تجدید نظر صورت گیرد، اجرای قرارهای مالیاتی به طور صحیح انجام شود که بزودی بخشنامه ‌ای در حوزه مالیات‌ ها برای حل مشکلات بخش خصوصی صادر می‌ شود.

وی، در رابطه با حساب های بانکی برخی صادرکنندگان که مسدود شده، بیان کرد: تعدادی از صادرکنندگان معتبر، پیشکسوت و خوشنام با فعالیت های شفاف و مشخص هستند، که نباید به یکباره و بدون اطلاع قبلی حساب های آنها مسدود و فعالیت های آنها تعطیل شود که این موضوع قابل قبول نیست و اگر اتفاق افتاده حتما باید جبران شود.

وزیر امور اقتصادی و دارایی افزود: دولت در سیاست های پولی و اعتباری عملکرد بانک ها را منضبط می کند تا به کنترل نقدینگی کمک کند و در این رابطه سقفی مشخص برای رشد ترازنامه های بانک ها قرار داده که بیش از آن ترازنامه ها متورم نشود.

خاندوزی تصریح کرد: این موضوع ممکن است محدودیت ها و تنگناهایی را برای فعالان اقتصادی به منظور دسترسی به تسهیلات بانکی ایجاد کند، که هنر بانک ها در این شرایط کنترل پرداخت تسهیلات برای جلوگیری از بروز مشکل در تولید است.

وی ابراز کرد: در شرایطی هستیم که شاخص تورم و بی ثباتی در نظام قیمت ها، بیش از همه در وضعیت نامطلوب قرار دارد و باید علاج فوری برای آن صورت گیرد.

مقام عالی وزارت اقتصاد و دارایی، اظهار کرد: برای مهار تورم ابتدا انضباط در خود دولت و سختگیری هایی در دستگاههای دولتی انجام شده، تا بتوان هزینه ها را کاهش و کسری بودجه را نیز کمتر کند.

خاندوزی، به فعالان اقتصادی استان کرمان قول داد: مسائل مطرح شده در این نشست را در سطح ملی پیگیری و وزارت امور اقتصادی و دارایی برای رفع آنها از هیچ کوششی دریغ نخواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه در حوزه توسعه منطقه ای نیازمند توانمندسازی استان ها هستیم، گفت: برای توانمند سازی استان ها باید اختیاراتی به آنها واگذار شود، که ما از پیشنهادات مناسب در این حوزه استقبال می کنیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha