اولین کنگره بین‌المللی « سلامت در اربعین» در تهران برگزار می‌شود

اولین کنگره بین‌المللی سلامت در راهپیمایی بزرگ اربعین با حضور نمایندگان وزارتخانه‌های بهداشت ایران و عراق از جمله متولیان حوزه درمان و سلامت دو کشور و مسئولین ستاد اربعین، پنجم شهریور ماه سال جاری به ابتکار و میزبانی جمعیت هلال احمر کشورمان در تهران برگزار می‌شود.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری سلامت؛ سید علی مرعشی رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر و دبیر این کنگره گفت: کنگره بین‌المللی سلامت در اربعین، با هدف بازبینی ضعف‌ها و نواقص بخش سلامت در راهپیمایی بزرگ اربعین در سال‌های قبل و ارائه راهکارهای لازم و برطرف‌شدن مشکلات گذشته برگزار خواهد شد.

او افزود: این کنگره در راستای تقویت هماهنگی‌های بین‌بخشی و هم‌افزایی ارائه‌کنندگان خدمات در اربعین برای کاهش موانع خدمت‌رسانی به راهپیمایان حسینی در بخش سلامت برپا می‌شود.

مرعشی ادامه داد: شناسایی ظرفیت مورد نیاز خدمات سلامت در اربعین، بهداشت در میان زائران، تاکید بر نقش آموزش در کاهش بیماری و خطرات در حوادث، بررسی راهکارهای تقویت مشارکت‌های مردمی برای افزایش همکاری در بخش بهداشت و درمان و تقویت دیپلماسی سلامت بین دو کشور ایران و عراق، از دیگر اهداف برگزاری این کنگره بین‌المللی است.

دبیر کنگره بین‌المللی سلامت در اربعین، درباره عناوین مباحث مطرح در گفت‌وگوهای تخصصی این کنگره گفت: گرمازدگی، وبا و بیماری‌های واگیردار، بیماری‌های قلبی، عروقی و گوارشی، بیماری‌های شایع در راهپیمایی اربعین، بیوتروریسم و مدیریت عملیات بهداشتی و درمانی در چارچوب اقدامات سازمان پزشکی حج و زیارت موضوع نشست‌های تخصصی این کنگره است.

مرعشی گفت: همچنین کارگاه « دستورالعمل‌های عملیات امداد و نجات» و کارگاه « سلامت بانوان» در حاشیه برپایی این کنگره برگزار خواهد شد.

گفتنی‌است؛ اولین کنگره بین‌المللی سلامت در اربعین به همت جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران و با همکاری جمعیت هلال احمر و سازمان اورژانس کشور عراق برگزار می‌شود و سازمان حج و زیارت، سازمان بازسازی عتبات عالیات، بعثه مقام معظم رهبری، سازمان نظام پزشکی، سازمان نظام پرستاری و دفتر ارتقای سلامت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در برگزاری آن مشارکت دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha