نورو تکنولوژی، فن آوری نوین سلامت در راستای  تشخیص و درمان بیماریها وشناخت  توانائی های مغزی

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، فن آوری های نوین سلامت را گامی در مسیر تشخیص و درمان بیماران عنوان و اظهار کرد: با بهره مندی از نورو تکنولوژی در آینده قادر خواهیم بود با تحریک مغز به بیمارانی که دارای اختلالات حرکتی ناشی از پارکینسون و فلج های حاد هستند کمک کنیم.

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت،دکتر سجاد سحاب نگاه با بیان این مطلب که تحقیقات و مطالعات مختلفی در گروه علوم اعصاب در راستای فن آوری های نوین در کشور و همچنین در دانشگاه علوم پزشکی مشهد آغاز شده است، خاطر نشان کرد: در گذشته فناوری هایی مانند ام آر آی و سی تی اسکن و .... در تشخیص بیماریها به ما کمک کرده است، اما نورو تکنولوژی فناوری نوینی است که با کمک آن علاوه بر تشخیص بیماریها، در مسیر درمان و شناخت توانائی های مغزی بیماران گام بر می داریم.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد تصریح کرد: با استفاده از هوش مصنوعی و تکنولوژی های رباتیک با ارتباط فعالیت های مغزی بیماران و کامپیوتر قادر خواهیم بود به بیماران ناشی از اختلالات حرکتی مانند پارکینسون و فلج مغزی کمک کنیم.

متخصص علوم اعصاب افزود: نوروتکنولوژی مقوله تک رشته ای نیست و برای بهره مندی از این علم پزشکی نوین لازم است تیم های مختلف متخصصین از حوزه های مختلف در کنار هم قرار گیرند و با تحقیقات گسترده و بروز رسانی تجهیزات لازم راهبردهای این فن آوری نوین را برای تشخیص، درمان و توانائیهای شناختی بیماران بکار گیرند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha