نذورات جمع آوری شده در دهه محرم حسینیه اعظم زنجان اعلام شد

رئیس هیئت امنا حسینیه اعظم زنجان گفت: مبلغ کلی نذورات با احتساب فروش دام زنده و نذورات نقدی و آلایش قربانی در سال جاری  ۸و نیم میلیارد تومان بوده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سلامت (طبنا) زنجان، علیرضا فیروزفر عصر روز یکشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه استان شاظهار کرد: امسال دهه محرم باشکوهی در حسینیه اعظم رنجان و پایتخت شور و شعور حسینی برگزار شد.

وی با اشاره به اینکه در تاریخ بشریت در هیچ مکان و زمانی اتفاقی مثل نهضت عاشورا راپیدا نخواهیم کرد افزود: ماه محرم ماهی از آکنده از اندوه و یاس و ناامیدی است ولی اقامه کنندگان مراسم در این ماه شور و نشاط و شوقی دارند که یک پدیده استثنایی است.

رئیس هیئت امنا حسینیه اعظم زنجان با اشاره به اینکه اوج عزاداری مردم در هشتم محرم در پایتخت شور و شعور حسینی شاهد هستیم بیان کرد: ۴ هزار خادم به عشق سرورشان شبانه روز به عشق مولا همت می کنند تا به بهترین وجه اقامه عزا کنند.

فیروزفر با بیان اینکه مردم مومن و ولایتمدار زنجان بدون هیچگونه دعوت و فراخوانی،به صورت منسجم زیر بیرق سیاه امام حسین(ع)جمع شده و ندای یا حسین(ع) که رمز موفقیت شیعیان است را به دنیا مخابره میکنند اظهار کرد: چنین مردمی خار چشم یزیدیان زمان هستند؛ مردمی که خودجوش، خود باور و متحد و با پس زدن تمامی عوامل تفرقه داخلی و خارجی جمع شده و چنین شوری را رقم میزنند.

وی ضمن تقدیر از اصحاب رسانه در انعکاس عملکرد حسینیه اعظم زنجان در دهه نخست محرم امسال بیان کرد:اصحاب رسانه در کنار عزاداران جلوه عشق را در زنجان پر نورتر نشان دادند .

این مسئول با اشاره به اینکه مراسمات ایام محرم در حسینیه اعظم زنجان بدون حاشیه برگزار شد افزود: عزاداری محرم در حسینیه اعظم با تعویض پرچم آغاز و در دهه اول محرم برنامه های احلی من العسل ،همایش شیرخوارگان حسینی، تجلیل از پیرغلامان، دسته عزاداری حسینیه اعظم، مراسم سخنرانی و عزاداری در شب های دهه اول محرم و قرآن خوانی عصر عاشورا صحنه های بدیعی را رقم زد و یوم العباس زنجان را به بزرگترین قربانگاه تبدیل کرده است.

فیروزفر با اشاره به اینکه دسته حسینیه اعظم زنجان علیرغم شدت گرمای هوا با حضور پرشور مردم در کمال نظم و دقت و بدون حاشیه برگزار شد، بیان کرد : تعداد نذورات قربانی ذبحی محرم امسال یک هزار و ۵۰۱ راس بوده که از این تعداد ۳۰۳ راس قربانی نیابتی بود.

وی با بیان اینکه ۲هزار و ۳۳۱ راس دام زنده تحویل حسینیه اعظم شد،تصریح کرد:از این تعداد یک هزار و ۴۷۳ راس قربانی در قالب فروش احشام با مبلغ ۲میلیارد و ۵۷۴میلیون تومان به حساب حسینیه واریز شده است که متوسط برای هر راس به طور تقریبی ۱میلیون و ۷۰۰هزار تومان می باشد.

رئیس هیئت امنا حسینیه اعظم زنجان ادامه داد : در قالب نذر قربانی در مسیر دسته عزاداری ۲ میلیارد و ۳۷۵ میلیون تومان پرداخت نقدی صورت گرفته است که در واقع یک هزار و ۵۸۳ راس قربانی می‌شود و لازم به ذکر است که جمع نذورات قربانی نیابتی هنوز ادامه دارد .

فیروزفر با اشاره به اینکه ۳ میلیارد و ۳۲۰ میلیون تومان نذورات نقدی جمع آوری شده بیان کرد: وجه حاصل از آلایش قربانی ها (کله ،جیگر ) ۲۸۰ میلیون تومان بوده است.

وی بیان اینکه مبلغ کلی نذورات با احتساب فروش دام زنده و نذورات نقدی و آلایش قربانی ۸و نیم میلیارد تومان بوده است،گفت:همچنین ۳۶۰ گرم طلا به حسینیه اعظم زنجان اهدا شده است.
این مسئول با اشاره به بسه بندی نذورات قربانی ذبح شده بیان کرد: این بسته بندی ها به صورت بهداشتی و در بسته های ۵۰۰ گرمی به تعداد ۵۰ هزار بسته تهیه شده است.

فیروزفر با اشاره به اینکه توزیع فیش های گوشت در منطقه سعدی جنوبی، اصغریه، خیابان امام و خیام جنوبی همیشگی و همه ساله است افزود: طبق برنامه ریزی های صورت گرفته امسال در محدوده خیابان امام، چهارراه امیرکبیر، دوازه ارک، دروازه رشت، دانشسرا ،میدان آزادی، کوی شهریار، زعفرانیه، نیک سازان ،شهرک ولیعصر، زیباشهر و شهرک امیرکبیر، پایین کوه، کوی فجر، نگین ،خیریه ها افراد تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد و نیز ۲۰ روستای زنجان توزیع شده است.

وی با بیان اینکه در این ایام ۲هزار و ۱۰۰نفر به مدت یک الی سه شب در ستاد اسکان زائرین حضور یافتند،بیان کرد: همچنین یک وعده غذای تبرک به زائران نیز در نظر گرفته شده بود و در روز هشتم محرم روز دسته عزاداری ۲۰ هزار پرس غذا بین عزاداران پخش شد.

این مسئول با اشاره به خدمات دارالشفای حسینیه اعظم در این دهه محرم بیان کرد: به تعداد ۵ هزار ویزیت عمومی، ۶ هزار خدمات دندانپزشکی و ۲ هزار مورد تزریقات و همچنین یک هزار مورد خدمات مامایی به صورت رایگان در این مکان ارائه شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha