توجه ویژه به بخش تولید آمار اشتغال را افزایش می‌دهد

نماینده مردم ساری و میاندورد در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر شناسایی ظرفیت های حوزه تولید و اشتغال در استان گفت: با ارائه آمایش های منطقه ای و شناسایی ظرفیت های استان می توان بسیاری از معضلات و موانع را در بخش تولید و اشتغال رفع کرد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا)مازندران، علی بابایی کارنامی در گفت‌وگویی با اشاره به نگرانی ها و دغدغه های های دولت و مجلس و نظام حکمرانی کشور برای رفع معضل بیکاری و کاهش آن در جامعه، اظهار کرد: رشد و توسعه اقتصاد کشور در گرو توجه به حوزه تولید ملی است و هر چقدر در این بخش برنامه ریزی دقیقی صورت گیرد قطعا در بخش اشتغال و رونق کسب و کار در جامعه تاثیر مستقیم خواهد داشت .
نماینده مردم مرکز مازندران و میاندرود در مجلس شورای اسلامی با اشاره به وجود خلاء های بزرگ در حوزه تولید و اشتغال در کشور ، افزود : دغدغه ها و توجه ویژه رهبری معظم انقلاب حضرت آیت الله الامام خامنه ای (مدظله العالی) در سال های اخیر به بخش تولید بیانگر اهمیت این موضوع است و معظم له بر همین اساس شعارهای سال را در سال های اخیر با محوریت تولید ملی نام گذاری کرده است .
بابایی کارنامی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برنامه ریزی های مختلف دولت و مجلس برای حمایت از تولید ملی و اشتغال ،تصریح کرد : رونق تولید و اشتغال نیازمند حمایت های همه جانبه نظام حکمرانی کشور است و باید مشوق های متنوعی برای حوزه تولید ملی و اشتغال در نظر گرفت تا بتوان در سال های آینده تاثیر آن را به وضوح دید .
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در ادامه سخنان خود افزایش نرخ بیکاری در کشور را در سال های اخیر بسیار تلخ و نگران کننده دانست و خاطر نشان کرد : بسیاری از معضلات فرهنگی کشور در گرو بحث اشتغال است و علت افزایش آسیب های اجتماعی در سال های اخیر در جامعه ناشی از فقر و بیکاری است و این مسئله باید مورد توجه همگان قرار گیرد که وجود این معضلات و آسیب ها قطعا برای کشور نگران کننده ، بحران ساز و غیر قابل جبران خواهد بود .
رییس فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص ابلاغ سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی ، تاکید کرد: راه برون رفت بسیاری از مشکلات کشور توجه ویژه به سیاست های اقتصاد مقاومتی و توجه ویژه به تولید داخلی و ملی است و قطعا توجه به حوزه تولید موجب افزایش امار اشتغال خواهد شد.
وی در پایان با تاکید برسرعت و شتاب دولت و بخش های اجرایی کشور در راستای ایجاد رشد اقتصادی و رونق بازار کسب و کار ، بیان داشت : حرکت فعلی دولت سیزدهم برای توسعه و رشد اقتصادی مناسب است اما کافی نیست و باید دولت و مجلس شورای اسلامی و دیگر ارکان کشور برای سرعت بخشیدن به این روند هم افزایی داشته باشند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha