راه اندازی کلینیک ویژه لنز تماسی در بیمارستان تخصصی چشم پزشکی خاتم الانبیا(ص)

رئیس بیمارستان تخصصی چشم پزشکی خاتم الانبیاء(ص) از مراکز زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد از راه اندازی کلینیک ویژه لنز تماسی در این مرکز خبر داد.

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت،دکتر علی اکبر درخشان اظهار کرد: کلینیک ویژه لنز تماسی در محل درمانگاه بینایی سنجی بیمارستان تخصصی چشم پزشکی خاتم الانبیاء از نیمه مرداد ماه جاری فعالیت خود را آغاز کرده است.

وی با بیان اینکه این کلینیک در روزهای شنبه از ساعت ۱۶ الی ۲۰ آماده خدمت رسانی به بیماران است خاطر نشان کرد: در این واحد، مشاوره جهت انتخاب انواع لنزهای تماسی و فیت تخصصی لنز برای بیماران با مشکلات خاص از قبیل بیماران با تشخیص کراتوکونوس، بیماران با قرنیه های نامنظم با سابقه پیوند قرنیه، جراحی رفرکتیو، تروما و غیره انجام خواهد شد.

عضو هیات علمی گروه اپتومتری دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز اظهار کرد: لنزهای تماسی ابزار پیشرفته‌ای برای اصلاح عیوب انکساری هستند و در اکثر موارد به عنوان جایگزین عینک برای بهبود بینایی در نظر گرفته می شوند. در سال های اخیر انواع مختلفی از این لنزها با طرح ها و مواد متنوع ارایه شده اند که نیاز بینایی بسیاری ازبیماران را بسته به نوع مشکل چشمی و انتظارات افراد برطرف می کنند.

دکتر سمیرا حسن زاده خاطر نشان کرد: تجویز لنز تماسی فرایندی کاملا تخصصی بوده و باید توسط افرادی که از دانش کافی دراین زمینه برخوردارند مانند اپتومتریست ها و چشم پزشکان صورت گیرد.

دکترای تخصصی اپتومتری تصریح کرد: نکته بسیار مهم که همه باید بدانند این است که نمی‌توان بر اساس نمره عینک، لنز مناسب را در مراکزی مانند داروخانه یا فروشگاه‌های عرضه لوازم آرایشی و ورزشی پیدا و خریداری کرد.

وی گفت: زمانی که فرد از لنز استفاده می‌کند مشخصات آن از نظر طراحی و جنس در سلامت بینایی‌اش تاثیر گذار است و در صورت تجویز یا استفاده نادرست لنز، ممکن است مشکلاتی برای قرنیه و در نتیجه بینایی فرد ایجاد شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha