صدور ۱۵ هزار گذرنامه اربعین حسینی در زنجان / کشف ۶۳۵کیلو مواد مخدر از ابتدای سال جاری

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان زنجان از صدور ۱۵ هزار گذرنامه برای اربعین حسینی توسط اداره گذرنامه استان زنجان خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سلامت(طبنا)زنجان ، غلامرضا امیدی ظهر روز سه شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن گرامیداشت روز خبرنگار با با اشاره به بیانات رهبری، اظهار کرد: به مسئله خبر رسانی با این چشم باید نگاه کرد که برای ترویج خیر باشد.

وی با بیان اینکه استان زنجان دریشگیری از خشونت و نزاع نیاز به توجه بیشتر دارد افزود : بررسی آماری پژوهشگران نشان می‌دهد از نزاع و خشونت ها ۹۰ درصد به خاطر لحن بد است و مابقی به دلیل لفظ بد است .

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان زنجان با بیان اینکه هریک از ما برای این مسئولیت مهم در توسعه فرهنگ عذر خواهی از هیچ تلاشی فروگذار نباشیم بیان کرد : توسعه لحن زیبا در سطح گفتمان فرهنگ عمومی از برنامه ها مدنظر قرار بگیرد.

سرهنگ امیدی با بیان اینکه در راستای نظم و امینت دسته های عزاداری در زنجان بیش از ۲ هزار نیرو را در ماموریت ویژه به کار گیری کرد، افزود : در دسته عزاداری حسینیه اعظم و زینبیه اعظم و و دسته جات عزاداری زنجان با امنیت کامل و بدون هیچ مشکل امنیتی در پایتخت شور و شعور حسینی برگزار شد.

کشف ۶۳۵کیلو مواد مخدر ۵ ماهه نخست سال

وی با اشاره به اقدامات پلیس مبارزه با مواد مخدر استان در ۵ ماهه نخست سال بیان کرد: تاکنون بیش از ۶۳۵ کیلو گرم انواع مواد مخدر در سطح استان توسط همکاران کشف و ضبط شده است و در این زمینه یک هزار و ۴۸۰ قاچاقچی دستگیر و۲۰۰ دستگاه خودرو و موتور سیکلت در این راستا توقیف شده است.
دستگیری ۶۸۴ معتاد متجاهر

این مسئول با بیان اینکه ۱۲۰۰ طرح پاکسازی و امنیت اجتماعی کنترل محورهای مواصلاتی در سطح استان به انجام رسیده است افزود: دستگیری و جمع آوری ۶۸۴ معتاد متجاهر نیز در این بین از اقدامات بوده است .

۷۶۸ فقره پرونده جرایم سایبری در ابتدای نخست سال جاری

سرهنگ امیدی با بیان اینکه از ابتدای سال جاری ۷۶۸ فقره پرونده در موضوعات جرایم سایبری به پلیس فتا استان ارجاع شده است اظهار کرد: از پرونده‌های به وقوع پیوسته ۸۱۹ فقره پرونده از ساد گذشته نیز منجر به کشف شده است.

وی با بیان اینکه درصد کشف وقوع در پلیس فتا استان ۱۰۸ درصد است خاطرنشان کرد: پلیس فتا استان یکی از بهترین پلیس فتا در سطح کشور است و ۱۳ درصد از نُرم کشوری کشف پرونده جلوتر است .

وی با اشاره به عمده تربن جرایم سایبری که باید تمرکز ویژه ای در این خصوص صورت گیرد ، عنوان کرد: برداشت غیر مجاز، آموزش ها،اطلاعات، موضوعات اخلاقی، کلاهبرداری و مزاحمت اینترنتی از مهم ترین جرایم حوزه سایبری است.

این مسئول با اشاره به پرونده های مهم سایبری پلیس فتا استان زنجان بیان کرد : کشفیات شناسایی شده به ۹ هزار و ۲۳۰ میلیارد تومان بوده است که بجای ارز رایج کشور از ارز دیجیتال جعلی استفاده شده بود .

امیدی تصریح کرد: در خصوص کشف پیامک ثنا تاکنون باند های فیشینگ در این خصوص در استان به ارزش ۲۸ میلیارد تومان کشف شده است

وی با بیان اینکه مرکز فوریت های سایبری ۰۹۶۳۸۰ به صورت شبانه روزی آماده خدمات رسانی به مردم و شهروندان زنجانی در این خصوص است افزود: طی تماس های انجام گرفته با این مرکز بیش از دو هزار و ۵۰۰ تماس منجر به مسدود حساب بوده است که در سریع ترین زمان صورت گرفته است .

معاون فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی استان زنجان با اشاره به تاکیدات رهبری در خصوص شعار سال داشته اند افزود:پلیس امنیت اقتصادی استان زنجان در خصوص امنیت مبادلات اقتصادی اقدامات خوبی را در راستای رسیدن به خودکفایی نهایی و استقلال همه جانبه کشور انجام داده است که اهم کشفیات ۴۸ فقره پرونده قریب به یک هزار و ۶۰۰ تن کالاهای اساسی بوده که ارزش ریالی آن بیش از ۵۰۰ میلیارد ریال است که ۵۱ نفر در این خصوص دستگیر که نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش سهم ۸۳درصدی را رقم زده است .

سرهنگ امیدی با بیان اینکه پلیس باید در موضوع هوشمندی همگام با جامعه باید پیش برود، بیان کرد: هوشمند سازی پلیس یک اولویت مهم برای پلیس است.

وی با بیان اینکه ۶۲ باند سارقین در استان توسط پلیس آگاهی متلاشی شد، ادامه داد: تمامی پرونده های تجاوز به عنف تشکیل شده درسطح استان زنجان منجر به کشف شده است.

صدور ۱۵ هزار گذرنامه اربعین حسینی

این مسئول در ادامه با اشاره به صدور گذرنامه در دفاتر پلیس اظهار کرد: در ایام سفر حجاج یک هزار و ۱۳۵ نفر گذرنامه و در ایام پیش رو اربعین نیز تاکنون ۱۵ هزار گذرنامه توسط اداره گذرنامه استان زنجان صادر شده است.

دستگیری ۳ نفر گروگانگیر در زنجان

سرهنگ امیدی با اشاره به دستگیری۳ نفر عامل گروگانگیر توسط پلیس امینت عمومی گفت : این گروگانگیر از اتباع خارجی در استان همجوار بود که گروگانگیران به سلامت آزاد شدند.

وی با بیان اینکه پلیس در راستای تامین نظم و امنیت شهروندان به صورت شبانه روز کار میکند، تاکید کرد: تاکنون ۳۳ نفر از اراذل و اوباش به هردلیلی درامنیت عمومی اخلال ایجاد کرده بودند دستگیر شدند.

معاون فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی استان زنجان با اشاره به اقدامات پلیس راهور در استان زنجان، بیان کرد: در موضوع تصادفات درون شهری شاهد کاهش ۳۱ درصدی جانباختگان در تصادفات بودیم که اتفاق بسیار خوبی است.

وی با اشاره به اقدامات مراکز مشاوره ای معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی استان زنجان، بیان کرد: قریب به ۷۸ درصد از مراجعات به مراکز مشاوره ای مددکاری منجر به مصالحه پایدار شده است‌.

خبرنگار: زهرا نوری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha