برنده شدن در قرعه کشی، ترفند کلاهبرداران سایبری

فرمانده انتظامی شهرستان سیرجان هشدار داد: مردم مراقب کلاهبرداری تلفنی با شیوه های مختلف مانند از جمله برنده شدن در قرعه کشی همراه اول، برنامه های رادیو و تلویزیونی و ... باشند.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ سرهنگ مرتضی امیرسبتکی با بیان اینکه کلاهبرداری به شیوه برنده شدن در قرعه کشی همچنان در سیرجان قربانی می گیرد، به کاربران هشدار داد: هرگز به پیامک ها و یا تماس های تلفنی با عنوان شما برنده قرعه کشی و مسابقه ما شده اید توجه نکنند و اطلاعات حساب های بانکی خود را در اختیار افراد ناشناس قرار ندهند.


وی افزود: این افراد با هدایت طعمه‌ های خود به سمت عابر بانک ها نسبت به تخلیه حساب های آنها اقدام می‌ کنند.


فرمانده انتظامی شهرستان سیرجان، تصریح کرد: مجرمان سایبری از طریق شبکه های اجتماعی خود را با نشان نهادهای مختلف معرفی و اعلام می‌ کنند شما برنده سکه طلا وجه نقد و یا سفر به عتبات عالیات از طریق قرعه کشی شده اید.


سرهنگ امیر سبتکی، بیان کرد: کلاهبرداران برای رسیدن به اهداف خود از طریق تماس تلفنی برای واریز مبلغ جایزه با اغفال شهروندان درخواست ارسال مشخصات کارت بانکی با تمام مشخصات را می‌کنند، که باید در این زمینه هوشیاری لازم صورت گیرد.


وی یادآور شد : کاربران بدانند در صورت برنده شدن برای دریافت جوایز مختلف به هیچ وجه نیاز نیست که با عابر بانک مراجعه و یا اطلاعات حساب بانکی خود را ارسال کنند و در صورت اطلاع از این گونه موارد بالا فاصله مراتب را از طریق تماس با پلیس فتا اعلام کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha