روند کاهش دما در تهران

کارشناس سازمان هواشناسی با هشدار نسبت به سیلابی شدن مسیل‌ها و آبگرفتگی معابر در آذربایجان‌غربی و سیستان و بلوچستان از روند کاهش دما در تهران و بیشتر مناطق کشور خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری سلامت،فریبا گودرزی کارشناس سازمان هواشناسی ، وضعیت جوی کشور را برای امروز ۲۷ مرداد و روزهای آتی اعلام کرد.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: در سه روز آینده برای برخی از مناطق شمال‌غرب، غرب و شرق کشور به ویژه منطقه زابل برای ساعات بعدازظهر و اوایل شب،وزش باد رخ می‌دهد. سایر مناطق کشور تا چند روز آینده پدیده خاصی را ندارند.

گودرزی ادامه داد: امروز در آذربایجان‌غربی، فردا در آذربایجان‌غربی، لرستان و جنوب سیستان و بلوچستان، رگبارهای پراکنده، گاهی رعدوبرق و وزش باد پیش بینی شده است.

وی توضیح داد: فردا در ارتفاعات زاگرس در استان‌های چهارمحال و بختیاری، لرستان، خوزستان،اصفهان و سیستان و بلوچستان و هرمزگان، رگبارهای پراکنده و بارش‌های در حد هشدار زرد پیش‌بینی شده است. همچنین امروز بارش‌های شدید در شمال آذربایجان‌غربی، شرق و جنوب سیستان و بلوچستان رخ می‌دهد که احتمال آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل‌ها خواهد شد که حتما باید هموطنان ساکن در این مناطق، احتیاط لازم را داشته باشند.

کارشناس سازمان هواشناسی توضیح داد: در شمال سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، نیمه جنوبی خراسان رضوی، شرق یزد، خوزستان، زنجان، ایلام، شرایط جوی باد و گردوخاک رخ می دهد که سبب کاهش دید در جاده‌های مواصلاتی می شود و رانندگان در جاده های این مناطق به این نکات توجه کنند.

گودرزی ادامه داد: تهران نیز برای ساعات بعدازظهر و شب، بادو گردوخاک دارد. بیشینه دما امروز به ۳۵ درجه بالای صفر می‌رسد. در بیشتر مناطق کشور دما روند کاهشی دارد و هوای تهران در روزهای آینده خنک‌تر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha